کد خبر: ۸۷۶۶۴
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۴

جوانفکر: باید مراقب باشیم آرمان‌های جعلی را قالب نکند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی‌اکبر جوانفکر گفت: «دولت نهم با دنباله‌روی از آرمان‌های ملت توانسته عزت کشور را تأمین کند؛ اما باید مراقب باشیم آرمان‌های جعلی را به ما قالب نکنند».

مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهور شامگاه دوشنبه در مراسم روز کارگر در شرکت سیمان فارس، در سخنانی توجه به عدالت را لازمه خدمت به مردم برشمرد و افزود: «دولت در مسیر اجرای عدالت، تمام امکانات کشور را در جای جای کشور به کار گرفته و عدالت هم به معنای قراردادن هرچیز در جای خودش است».

وی ادامه داد: «وقتی می‌گوییم ثروت و امکانات کشور متعلق به همه مردم است، یعنی تمام مردم از آن‌ها که در دورترین و فقیرترین نقطه کشور زندگی می‌کنند، تا آن‌ها که در مرکز هستند، همه باید از این ثروت و امکانات بهره بگیرند».

مشاور رییس‌جمهور هم‌چنین با انتقاد از کسانی که عملکرد دولت نهم را به صدقه‌دادن تشبیه می‌کنند، خاطرنشان کرد: «وقتی عزم دولت بر این است که حق مردم را به آنها بدهد، برخی می‌گویند این صدقه است، مگر دولت چیزی از خودش به مردم می‌دهد، دولت که از جیب خودش نمی‌دهد؛ این حرف‌ها توهین و ظلم در حق مردم است».

وی با بیان این‌که از نگاه دولتمردان، مردم مالک و صاحب همه چیز هستند، افزود: «در اندیشه دولت نهم، دولت هویتی مستقل از هویت ملت برای خودش قائل نیست».

جوانفکر مردم را ارباب و صاحب اختیار ثروت کشور خواند و با اشاره به عملکرد دولت نهم گفت: «امروز به اندازه تمام سال های قبل از دولت نهم، فضای ورزشی در کشور ایجاد شده و در بسیاری از نقاط مراکز علمی متعدد در دسترس همگان قرار گرفته است».

مشاور رییس‌جمهور هم‌چنین سیاست‌ها و برنامه‌های دولت نهم را همسو با مطالبات مردم ارزیابی کرد و افزود: «جبران عقب ماندگی‌ها نیازمند برداشتن گام‌های بلند، تصمیم‌گیری‌های عادلانه، شجاعانه و کارشناسانه است». 

وی با بیان این‌که دولت نهم بسیاری از موانع تصمیم‌گیری را به منظور افزایش سرعت توسعه برداشته است، از منتقدان دولت انتقاد کرد و افزود: «برخی دولت نهم را به مسائلی چون کارشناسی نبودن تصمیمات متهم می‌کنند و می‌گویند دولت در عرض چند ساعت چند صد مصوبه بدون کارشناسی تصویب می‌کند؛ در حالی كه این مصوبات همگی مورد مطالعه و کارشناسی قرار گرفته و دولت تنها برخی از لایه‌های تصمیم‌گیری اضافی و زمان‌بر را حذف کرده است».

وی سفرهای استانی و اختصاص سهام عدالت را دو اقدام بزرگ در جهت محرومیت‌زدایی و حل مشکلات منطقه‌ای مردم برشمرد و ادامه داد: «در گذشته بعضا تصمیمات و خواسته‌های مردم در جهت مخالف هم بودند؛ اما امروز دولت تصمیماتی می‌گیرد که در جهت خواسته‌ها و مطالبات مردم است».

جوانفکر هم‌چنین گلفت: «دولت با دنباله‌روی از آرمان‌های ملت توانسته عزت کشور را تأمین کند، اما باید مراقب باشیم آرمان های جعلی را به ما قالب نکنند».

وی در پایان با اشاره به سفر اخیر رییس‌جمهور به ژنو افزود: «امروز همه نگاه‌ها به سمت رییس‌جمهور است. حضور آقای احمدی‌نژاد در هر نشستی به آن بها می‌دهد؛ این حرف ما نیست، بلکه چیزی است که در دیگر کشورها و برگزارکنندگان نشست‌ها می‌گویند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین