کد خبر: ۸۷۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۱

قاضی حداد: ار انفجارات مهیبی در تهران جلوگیری شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون امنیت دادسرای عمومی و انقلاب تهران عنوان اتهامی تیم 7 نفره تروریستی كه قصد انفجار‌های شدید در تهران داشتند را همكاری با گروه‌های تروریستی، ‌اقدام علیه امنیت و محاربه عنوان كرد و گفت: «این افراد با انجمن پادشاهی كه انفجار شیراز نیز توسط همین جریان انجام شده بود ارتباط داشتند».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، قاضی حداد در گفت‌وگویی با ایسنا همچنین در مورد وضعیت رکسانا صابری گفت: «همانطور كه پیش از این گفته شد اتهام وی جاسوسی است كه ابتدا وزارت اطلاعات بر روی این پرونده كار كرد و جاسوسی مشخص شد. با ارسال پرونده به دادسرا از نظر قاضی رسیدگی كننده نیز جرم جاسوسی محرز بوده كه با صدور كیفرخواست پرونده به دادگاه ارسال شد و دادگاه نیز وی را به هشت سال حبس محكوم كرد». 

حداد اعلام كرد: «وكیل ركسانا صابری طی دو روز گذشته لایحه‌ی اعتراضی را به دادگاه ارائه كرد و رونوشت آن نیز به معاونت امنیت ارائه شد كه پرونده در دادگاه تجدیدنظر مجددا بررسی می‌شود و همانطور كه ریاست محترم قوه قضاییه دستور داده‌اند با توجه به اعتراض متهم حكم در دادگاه تجدید نظر بررسی و اگر قابلیت تعدیل داشته باشد، تعدیل خواهد شد».

وی با اشاره به ملاقات اخیر پدر و مادر ركسانا صابری به مناسبت روز تولدش اظهار كرد: «طی یكی دو روز گذشته پدر و مادر ركسانا صابری به دادسرا مراجعه و درخواست ملاقات كردند كه دستور ملاقات صادر شد و پدر و مادر وی در زندان با او ملاقات كردند. در سه روز گذشته پدر و وكیل وی هم در زندان و هم در محل دادسرا با وی ملاقات داشته‌اند».

حداد با اشاره به اظهارات برخی رسانه‌ها مبنی بر اعتصاب غذای ركسانا صابری، اعتصاب غذا را تكذیب كرد و گفت: «اصلا بحث اعتصاب غذا مطرح نیست و وی هیچ مشكل جسمانی ندارد. پدر و مادر وی با ركسانا صابری ملاقات داشتند كه اگر شكی در این مورد وجود دارد می‌توانند از آنها سوال كنند. البته اعتصاب غذای وی از سوی كسانی مطرح شده كه قصد بهره‌برداری تبلیغاتی را از این موضوع دارند».

معاون امنیت دادسرای تهران با اشاره به اظهارات وزیر اطلاعات در مورد دستگیری تعدادی از افراد كه قصد انفجار‌های شدید در تهران را داشتند، اظهار كرد: «این افراد علاوه بر ارتباط با سرویس اطلاعاتی موساد كه به دنبال برنامه‌ریزی و ایجاد مشكل در انتخابات و امنیت داخلی كشور ما هستند با سرویس اطلاعاتی آمریكا نیز ارتباط داشتند و فردی كه این جریان را هدایت می‌كند در آمریكا به سر می‌برد و آمریكایی‌ها نیز از وی حمایت كرده و از نظر مادی وی را پشتیبانی می‌كنند».

وی با اشاره به تسلط نیروهای وزارت اطلاعات و همكاری تنگاتنگ دادسرا با وزارت اطلاعات در رابطه با دستگیری این افراد یادآور شد: «اگر این همكاری و اشراف اطلاعاتی وجود نداشت ممكن بود انفجارهای مهیبی در تهران رخ داده و باعث شهادت بسیاری از هموطنان‌مان می‌شد». 

وی یادآور شد: «عنوان اتهامی این افراد همكاری با گروه‌های تروریستی، ‌اقدام علیه امنیت و محاربه است و این افراد با انجمن پادشاهی كه انفجار شیراز نیز توسط همین جریان انجام شده بود ارتباط داشتند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین