کد خبر: ۸۷۶۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۳۵

پایان مهلت اولتیماتوم اعلمی به کروبی و موسوی!

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: مهلت اولتیماتوم اکبر اعلمی به حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی کروبی و مهندس میرحسین موسوی، به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، اعلمی روز گذشته به کروبی و موسوی اولتیماتوم داده بود که تا پایان وقت امروز (سه‌شنبه) پاسخ مشخص خود را به پیشنهاد وی برای مناظره اعلام نمایند. اعلمی هشدار داه بود که در صورت بی‌پاسخ ماندن این درخواست، از روز چهارشنبه این هفته (فردا) تا پایان انتخابات، بدون وقفه و بدون در نظرگرفتن ملاحظات عاطفی و محدودیت‌ها و حریم‌هائی که در صورت انجام مناظره رو در رو مراعات می‌شود، عملکرد و مواضع گذشته و حال هریک از کاندیداها را به طرق مختلف به چالش بکشد! این در حالی است که موسوی و کروبی نه‌تنها این نامه اعلمی را بی‌پاسخ گذاشته‌اند بلکه هیچ‌گونه واکنشی هم به این موضوع از خود نشان نداده‌اند.

متن کامل نامه اعلمی به موسوی و کروبی که روز دوشنبه منتشر شد، به شرح زیر است:

برادران گرامی، حضرات آقایان کروبی و موسوی (دامت تائیداته)
با سلام. این سومین نامه سرگشاده‌ای است که خطاب به شما دو عزیز می‌نویسم؛ 

پرسش‌ها و انتقادات اکبر اعلمی از موسوی و کروبی [+]
نامه سرگشاده اکبر اعلمی به کروبی [+]

چنانکه می‌دانید تاکنون آقای احمدی‌نژاد داوطلبی خود را برای حضور در میدان رقابت‌های ریاست جمهوری اعلام نکرده و به جز شما دو بزرگوار هم تا این لحظه هیچ کاندیدائی به عنوان نامزد جریان به اصطلاح اصلاحات وارد دهمین میدان انتخابات ریاست جمهوری نشده و علاوه برآن به جز بنده و شما هنوز نامزد مطرح دیگری شعار «تغییر» را در دستور برنامه‌های آینده خود قرار نداده است. 

لاجرم این حق را به من می‌دهید که فعلاً مخاطب دعوتم برای انجام یک مناظره پیرامون اهداف و برنامه‌های کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری، تنها معطوف به شما باشد. 

وانگهی برخلاف آنچه که بعضی از کوته‌بینان ترویج و به مخاطبین خود تلقین می‌کنند، رقابت الزماً در تنافر و یا تقابل با رفاقت‌ها نیست و رفقا نیز می‌توانند با حفظ رفاقت خود در فضائی کاملا سالم به رقابت بپردازند، رقابت‌های انتخاباتی و مناظره‌های خانم کلینتون و آقای اوباما با یکدیگر که هر دو عضو حزب دموکرات آمریکا بوده‌اند، نشان آشکار این ادعا است. 

بنابراین کسی که با لباس اصلاح‌طلبی وارد میدان پرچالش رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری شده و وعده انجام «تغییر» را به مردم می‌دهد، قهراً از جسارت لازم برای روبه‌رو شدن با رقبای خود و تن دادن به یک گفتگوی چالشی سالم برخوردار است، در غیر اینصورت چگونه می‌توان باور کرد که چنین فردی قادر به چالش با دشواری‌ها و مقاومت‌های در پیش رو باشد!؟ 

از طرفی بنده هر دو نامه پیشین خود را که خطاب به شما نوشته شده است، با سلام آغاز کرده‌ام و شما عزیزان بیش از راقم واقفید که فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی ما جواب سلام را واجب می‌داند، با این وصف نمی‌دانم که چرا نفیاً و اثباتاً از پاسخ به نامه‌هایم طفره می‌روید!؟ 

اساساً آیا مردم حق ندارند تا از رویکرد سیاسی، فرهنگی، افتصادی و اجتماعی کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری مطلع شوند؟ اگر پاسخ مثبت است چرا این حق را از دیگران سلب می‌کنید!؟ اگر به هردلیلی از آمادگی لازم برای انجام مناظره پیرامون مقولات اعلام شده برخوردار نیستید، شخصاً آماده‌ام در اطراف هر محوری که شما تعیین بفرمائید، در مناظره شرکت نمایم. 

از آنجا که عدم پاسخگوئی شما به دعوت اینجانب ناظر به اهداف خاص سیاسی می‌باشد، بدیهی است چنانچه تا فردا [سه‌شنبه] نفیاً و یا اثباتاً به نامه‌های حقیر پاسخ داده نشود به احترام حقوق مردم و عمل به شعار "دانستن حق مردم است" از روز چهارشنبه این هفته تا پایان انتخابات، بدون وقفه و بدون در نظرگرفتن ملاحظات عاطفی و محدودیت‌ها و حریم‌هائی که در صورت انجام مناظره رو در رو مراعات می‌شود، عملکرد و مواضع گذشته و حال هریک از کاندیداها را به طرق مختلف به چالش خواهم کشید، زیرا معتقدم برای نخستین بار هم که شده مردم حق دارند فارغ از شعارهای پوپولیستی و وعده‌های توخالی که تاریخ مصرف آن فقط منحصر به ایام تبلیغات است، آگاهانه به سرنوشت خود بنگرند و تحت تاثیر بازی‌های سیاسی، گذشته را تکرار نکنند تا در آینده نه چندان دور باز ناگزیر نشوند که با خود بگویند؛ "سال به سال دریغ از پارسال"!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۹
0
0
این یکی هم به نظر میرسد شیره مالیدن سر مردم را خوب بلد است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۹
0
0
اين آقا در مورده مردم چه فكر مي كنند.بهتراز ايشان.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۹
0
0
آقای اعلمی فرزند آذربایجان و صدای بلند این سرزمین درگذشته و حال است.
ما به او افتخار می کنیم و از آقایان میر حسین موسوی خامنه ای و مهدی کروبی می خواهیم به ایشان توجه کرده و اصول 15 و 19 را در مورد ملت آذربایجان که فرهنگ و اصالتی به قدمت تاریخ دارند به مناظره با ایشان بپردازند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۹
0
0
آذربایجان =میر حسین موسوی آذربایجان اوغلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۰۹
0
0
آقای اعلمی رئیس جمهور برگزیده مردم ایران کسانی که درباره ایشان و جراتشان در سخن گفتن و عمل به سایتشان مراجعه کنند.
ناشناس
|
France
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۰
0
0
در مورد ضرب و شتم عکاسا تو کمپین موسوی هم عکس بزارید.

رای به غیر اعلمی وجود نداره.
اگر اعلمی بود که خواهیم بود
ناشناس
|
France
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۰
0
0
http://www.akbaralami.com/content/view/212/71
دوستان عمیقا و اکیدا خواهش می شه شما که دم از دموکراسی و ... می زنید .
عین نامه رو منتشر کنید .

و یا می تونید مثل فارس گزینشی عمل کنید .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین