کد خبر: ۸۷۶۸۶
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۳:۰۸

سخنان وزیر دفاع اسرائیل درباره مهارت ایران در شطرنج

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر دفاع اسرائیل عنوان کرد ایران برای مدیریت پرونده هسته‌ای خود همچون یک شطرنج‌باز خبره و ماهر عمل می‌کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «ایهود باراک» مدعی شد: «ایرانی‌ها تخته نرد بازی نمی‌کنند، بلکه شطرنج بازی می‌کنند. در واقع این بازی را خود آن‌ها راه انداخته‌اند».

به نظر می‌رسد وزیر دفاع اسرائیل به سخنان علی لاریجانی اشاره داشته است. رئیس مجلس شورای اسلامی چندی پیش در کنفرانس امنیتی مونیخ از آمریکا خواسته بود «مشت‌زنی» را کنار بگذارد و به جای آن به «شطرنج» روی آورد.

باراک با طرح این ادعا که ایران تهدیدی علیه جهان است، مدعی شد: «ایران می‌خواهد کل نظم بین‌المللی را تغییر دهد. این کشور منشأ بی‌ثباتی در خاورمیانه و سراسر جهان است».

وی در ادامه اظهار داشت به دولت اوباما گفته است که مذاکره با ایران باید در یک ظرف زمانی خاص پیگیری شود.

وی افزود: «اسرائیل در موقعیتی نیست که از آمریکا بخواهد گفتگو با ایران را دنبال نکند اما ما از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم تلاش‌های دیپلماتیک را در یک ظرف زمانی خاص دنبال کنند و آماده اعمال تحریم‌ها باشند».

باراک اظهار داشت: «این مسئله باید با همکاری کامل روسیه و چین پیگیری شود».

وی در ادامه خاطرنشان ساخت اسرائیل در حال حاضر قصد اقدام نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران را ندارد اما همواره همه گزینه‌ها روی میز هستند.

باراک در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال آغاز گفتگوهای صلح با سوریه، عنوان کرد: «اگرچه ممکن است نتوانیم با اسد به معاهده صلح برسیم اما سوریه باید در لیست کشورهایی قرار گیرد که اسرائیل با آن‌ها گفتگوی مستقیم می‌کند».

وزیر دفاع اسرائیل در ادامه با ستایش عملیات ارتش این کشور در نوار غزه، حمله به غزه را موفقیت‌آمیز توصیف کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین