آفتابنیوز : آفتاب: روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی به معرفی خودروی «تیینا» یا به قول پارس خودروییها، «تینا» پرداخت.
این خودروی ژاپنی که قرار است بعداً ایرانی شود محصولی از شرکت نیسان است که اوایل هفته جاری ورودش به قدیمیترین خودروساز ایران جشن گرفته شد.
تینا که هووی ماکسیما به حساب آمده و در آینده نزدیک جای این هموطن کم حاشیه و محبوب خود را در پارسخودرو خواهد گرفت از موتوری دوهزار و 500 سیسی بهره برده و به واسطه آن 134 اسببخار قدرت تولید میکند. این خودرو، 6 سیلندر و 24 سوپاپه محسوب میشود.
آن طور که در کاتالوگ تیینا آمده این محصول بیش از یکهزارو 500 کیلوگرم وزن دارد و با باک 70 لیتری خود در هر صدکیلومتر سیکل ترکیبی 9 لیتر بنزین میسوزاند. این در حالی است که قطعا مصرف سوخت شهری این ژاپنی نباید کمتر از 12 لیتر باشد.
پشت فرمان تینا میتوان رانندگی تا مرز 200کیلومتر در ساعت را تجربه کرد. این در حالی است که در کاتالوگ تیینا اشارهای به شتاب صفر تا صد آن نشده و مشخص نیست این خودرو در چند ثانیه به شتاب صدکیلومتر میرسد.
تینا که قرار است تا اوایل سال آینده داخلیسازی آن آغاز و جای خالی ماکسیما را در خطوط مونتاژ پارسخودرو پر کند، از گیربکس اتومات بهره برده و فرمان آن نیز حساس به سرعت خودرو طراحی شده است.
تیینا از آپشنهای مختلفی سود میبرد که در بین آنها میتوان به سیستم ترمز ضدقفل (ABS) و ایربگ اشاره کرد. این ژاپنی همچنین به صفحه کامپیوتری نیز مجهز و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک هم دارد. البته میتوان از سقف آن نیز آویزان شد؛ چراکه تینا به سقف متحرک (سان روف) مجهز است.
آن طور که پارسخودروییها وعده دادهاند تیینا با قیمت 50میلیون تومان روانه بازار خواهد شد.
امیدوارم نوه یا نتیجه هایم بتوانند با پس انداز 100 ساله یارانه هایشان سوار این اتومبیل ها شوند ...
امیدوارم نوه یا نتیجه هایم بتوانند با پس انداز 100 ساله یارانه هایشان سوار این اتومبیل ها شوند ...