کد خبر: ۸۷۷۱۰۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۲

سالانه ۳ میلیون کارگر فوت می‌کنند/ ۳۹۸ میلیون نفر آسیب می‌بینند

سازمان جهانی کار (ILO) تخمین می‌زند: حداقل ۳۹۸ میلیون کارگر در سراسر جهان صدمات غیر کشنده ناشی از کار را متحمل شده‌اند.
سالانه ۳ میلیون کارگر فوت می‌کنند/ ۳۹۸ میلیون نفر آسیب می‌بینند
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان جهانی کار در گزارشی عنوان کرد: سالانه نزدیک به ۳ میلیون نفر در اثر حوادث و بیماری‌های ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند. 

به گزارش پایگاه ILO، سازمان جهانی کار (ILO) همچنین تخمین می‌زند: حداقل ۳۹۸ میلیون کارگر در سراسر جهان صدمات غیر کشنده ناشی از کار را متحمل شده‌اند. 

بر اساس تخمین‌های جدید سازمان جهانی کار، سالانه نزدیک به سه میلیون کارگر به دلیل حوادث و بیماری‌های ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند که در مقایسه با سال ۲۰۱۵ تا امروز یعنی طی هشت سال، بیش از ۵ درصد افزایش داشته است. این تلفات بر چالش‌های پایدار در حفاظت از سلامت و ایمنی کارگران در سطح جهانی تاکید دارد. 

بیشتر این مرگ و میر‌های ناشی از کار، که مجموعاً ۲.۶ میلیون مرگ را شامل می‌شود، ناشی از بیماری‌های ناشی از کار است. بر اساس این تجزیه و تحلیل، حوادث ناشی از کار باعث مرگ ۳۳۰ هزار نفر دیگر می‌شود. بیماری‌های گردش خون، نئوپلاسم‌های بدخیم و بیماری‌های تنفسی در میان سه علت اصلی مرگ و میر ناشی از کار قرار دارند. این سه دسته با هم بیش از سه چهارم کل مرگ و میر ناشی از کار را شامل می‌شوند. 

داده‌های جدید که در گزارش جدید ILO، فراخوانی برای محیط‌های کاری ایمن و سالم‌تر گنجانده شده است، در بیست و سومین کنگره جهانی ایمنی و سلامت در محل کار، یکی از بزرگترین کنفرانس‌های بین‌المللی در این زمینه، ارائه خواهد شد.

این گزارش تاکید می‌کند که مردان بیشتر در اثر حوادث ناشی از کار (۵۱.۴ نفر در هر ۱۰۰ هزار بزرگسال در سن کار) در مقایسه با زنان (۱۷.۲ نفر در هر ۱۰۰هزار بزرگسال در سن کار) جان خود را از دست می‌دهند. منطقه آسیا و اقیانوسیه بالاترین مرگ و میر ناشی از کار (۶۳ درصد از کل جهانی) را به دلیل وسعت نیروی کار این منطقه دارد. 

کشاورزی، ساخت‌وساز، جنگل‌داری و ماهیگیری و تولید، پرخطرترین بخش‌ها هستند که ۲۰۰ هزار مورد صدمات کشنده در سال را شامل می‌شوند که ۶۳ درصد از کل آسیب‌های شغلی منجر به مرگ را شامل می‌شود. این گزارش می‌گوید از هر سه صدمات شغلی کشنده در سراسر جهان، یک مورد در میان کارگران کشاورزی رخ می‌دهد. 

برای تقویت تلاش‌های جهانی برای تضمین یک محیط کار ایمن و سالم، سازمان جهانی کار طرح جدیدی به نام استراتژی جهانی ایمنی و بهداشت شغلی برای سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ ارائه کرده است. هدف اولویت‌بندی رفاه کارگران در راستای تعهد سازمان جهانی کار به عدالت اجتماعی و ترویج کار شایسته در سراسر جهان است. 

این راهبردها، اعضای ILO را تشویق می‌کند تا روی سه عنصر اساسی کار کنند: اول بهبود چارچوب‌های ملی سازمان ایمنی و بهداشت شغلی (OSH) با تقویت نظارت. دوم تقویت هماهنگی، مشارکت و سرمایه‌گذاری در سازمان OSH در سطوح ملی و جهانی. سوم تقویت سیستم‌های مدیریت OSH در محل کار با ترویج اصول ایمنی کار بین دو نهاد سازمان جهانی کار (ILO) و OSH در سال ۲۰۰۱. توسعه راهنمایی‌ها و برنامه‌های تحول بخش و تعلیم اصول کار در مشاغل خاص، از جمله این اقدامات راهبردی هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین