کد خبر: ۸۷۷۲۵۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸

عمران خان از حصر برای خود جانشین تعیین کرد

گزینه‌ای که عمران خان برای ریاست حزب خود پیشنهاد کرده بود، امروز (شنبه) به رهبری این حزب رسید و اعلام کرد که به سیاست‌های او پایبند خواهد بود.
عمران خان از حصر برای خود جانشین تعیین کرد
آفتاب‌‌نیوز :

حزب «تحریک انصاف» پاکستان که «عمران خان»، نخست‌وزیر پیشین این کشور در ۱۹۹۶ تاسیس کرده بود، امروز به پیشنهاد شخص عمران خان یک رهبر جدید انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، عمران خان که در حال حاضر مشغول سپری کردن حکم حبس سه ساله خود است، از زمان تاسیس این حزب تا امروز رهبری آن را برعهده داشت؛ اما در روز چهارشنبه یکی از وکلای خود به نام «گوهر خان» را برای ریاست حزب پیشنهاد کرد.

مسئول کمیته انتخابات حزب تحریک انصاف پاکستان امروز تایید کرد که بر اساس نتایج رای‌گیری درون‌حزبی این حزب، گوهرخان ریاست آن را برعهده گرفته است.

گوهر خان پس از اعلام پیروزی در انتخابات درون‌حزبی – که او تنها نامزدش بود – از ایالت پیشاور پاکستان اعلام کرد که همچنان به عمران خان متعهد باقی خواهد ماند و او را نمایندگی خواهد کرد.

او که یکی از وکلال دادگاه عالی پاکستان است، در انگلیس تحصیل کرده و عضوی از تیم حقوقی عمران خان است.

این وکیل اعلام کرده است که به محض لغو شدن محکومیت عمران خان، به نفع او از مقامش استعفا می‌دهد. با این وجود، یکی از رهبران ارشد حزب تحریک انصاف در پیامی در شبکه احتماعی ایکس (توییتر) اعلام کرد که عمران خان با انتصاب یکی از اعضای حزب که با او نسبت خانوادگی ندارد، سنت‌شکنی کرده و بر خلاف رویه معمول در حلقه‌های سیاسی کشورش رفتار کرده است.

در ماه گذشته میلادی کمیسیون انتخابات پاکستان به حزب تحریک انصاف مهلتی ۲۰ روزه داد تا به جای عمران خان، یک رهبر جدید انتخاب کند.

عمران خان ۷۱ ساله در ماه آوریل سال گذشته با رای عدم اعتماد پارلمان پاکستان، از نخست‌وزیری برکنار شد و از آن زمان تا امروز، با پرونده‌ها و اتهامات قضایی متعددی دست‌وپنجه نرم کرده است؛ از حمله اتهام فساد و افشای اسناد محرمانه کشوری.

این رهبر پیشین پاکستان تمامی اتهامات وارده را تکذیب کرده و برکناری خود را نتیجه دسیسه شهباز شریف (نخست‌وزیر کنونی پاکستان)، ایالات متحده و ارتش پاکستان می‌داند.

عمران خان از حصر برای خود جانشین تعیین کرد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین