کد خبر: ۸۷۷۳۰
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۲

ابطحی: افزايش مشاركت مردم به ضرر اصولگرايان است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدعلی ابطحی با اشاره به رفتار رسانه ملی در قبال انتخابات دهمين دوره رياست‌جمهوری گفت: «رفتار صداوسيما را در چارچوب استراتژی تبليغاتی اصولگرايان ارزيابی می‌كنم كه بر مبنای آن حضور بيشتر مردم به رای‌آوری كمتر احمدی‌نژاد منجر می‌شود و مركز رسمی رسانه‌ای كشور بی‌رودربايستی در جهت رای‌آوری رئيس‌جمهور فعاليت می‌كند».

عضو شورای مركزی مجمع روحانيون مبارز در گفت‌وگو با ايلنا، گفت: «جناح راست به اين نتيجه رسيده است كه اگر حضور و مشاركت مردم در عرصه بيشتر باشد، اصولگرايان به دليل داشتن رای حداقلی شكست خواهند خورد، لذا يک نگرانی جدی را در جريان اصولگرا می‌توان در زمينه افزايش مشاركت مردم احساس كرد كه ناشی از مشكلاتی است كه جبهه اصولگرايان در كسب آرا مردم دارد». 

وی گفت: «اصولگرايان پايبند به رای سنتی هستند و فكر می‌كنند حضور همين تعداد در انتخابات برای رای‌آوری احمدی‌نژاد كافی هستند».

مشاور انتخاباتی مهدی كروبی در پاسخ به سوال ديگری در رابطه با تشكيل كميته صيانت از آرا اظهار داشت: «صيانت از آرا يک وظيفه همگانی است. زيرا نظام براساس رای مردم شكل گرفته و تداوم آن هم با حضور و حمايت مردم ميسر است». 

وی تاكيد كرد: «كسانی از تشكيل كميته صيانت از آرا اظهار نگرانی مي‌كنند كه از مصون بودن آرا از تقلب و سلامت انتخابات نگرانند، كسانی كه معتقدند آرای مردم كاملا به درستی خوانده می‌شود با كمال ميل از جريان مدنی صيانت از آرا حمايت می‌كنند و شورای نگهبان نيز بايد از آن استقبال كرده و دفاع كند».
 
ابطحی در پايان اظهار داشت: «تشكيل كميته صيانت از آرا توسط دو كانديدای اصلاح‌طلب به خاطر نگرانی از تكرار اتفاقات انتخاباتی گذشته است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین