کد خبر: ۸۷۷۶۵
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۲:۴۶
در همایش موج سوم عنوان شد

خاتمی خطاب به جوانان: خود سرنوشت‌تان را تعیین کنید

نباید این فرصت سرنوشت‌ساز را از دست بدهیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید محمد خاتمی گفت: «حضور حداکثری مردم در انتخابات زمینه‌ساز تحقق خواسته‌ اکثریت و رقم خوردن مصلحت کشور است». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، رییس جمهور سابق کشورمان در همایش موج سوم، پیش از سخنان مهندس موسوی با اشاره به همزمانی ایراد سخنانش با غروب آفتاب گفت: «نزدیک غروب آفتاب است ولی من صبح را دوست دارم».

خاتمی با خواندن ابیاتی از حافظ شیرازی گفت: «فرصت‌ها دیر و کم به دست می‌آید اما زود از دست می‌رود».

وی با گرامی داشت یاد و خاطره شاعر معاصر، مرحوم قیصر امین‌پور و قرائت یکی از ابیات وی با این مضمون که "چه زود دیر می‌شود"، بار دیگر گفت:‌ فرصت‌ها زود از دست می‌رود لذا به حکم خردمندی به محض به دست آمدن فرصت باید آن را غنیمت شمرد و از آن استفاده کرد.

خاتمی شرایط فرصت‌ها در عرصه  سیاسی و اجتماعی را به نحوی دانست که به زودی تبدیل به تهدید می‌شود و افزود: «اگر احساس می‌کنید که امروز در معرض تهدید نیستید اگر احساس می‌کنید در هر جایی با فرصتی مواجه هستید، اگر احساس می‌کنید از امکانات به درستی استفاده می‌شود، اگر احساس می‌کنید که اوضاع خوب است این وضع را ادامه دهید اما اگر احساس می‌کنید چنین نیست، که نیست فرصت‌ها را مغتنم شمارید. فرصت انتخاب شما مردم فرصتی است که ارزان به دست نیامده، یکصد سال است می‌خواهید آزاد باشید، آزاد انتخاب کنید و خود سرنوشت‌تان را تعیین کنید».

خاتمی تاکید کرد: «امروز به برکت انقلاب فرصت انتخاب برای شما وجود دارد اگر در برابر انتخابات مشکلات و رویه‌های نادرست زیادی وجود دارد اما در همین دوره دیدیم که آنچه مردم می‌خواهند علی‌رغم تنگ‌نظری‌ها و مشکلات تحقق یافته است».

وی با اشاره به کاندیداتوری میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: «مهندس موسوی شخصیتی است که در دینداری، روشن‌بینی و دلسوزی برای انقلاب و جامعه، نمی‌توان تردید کرد. من مطمئنم چنانچه در انتخابات حضور مردم فراگیر باشد نتیجه آن می‌شود که اکثریت می‌خواهند و به مصلحت کشور است».

خاتمی گفت: «اقشار مختلف جامعه و همگان باید تلاش کنند تا حضور مردم در انتخابات حداکثری باشد. نباید این لحظه‌ و فرصت سرنوشت‌ساز را از دست بدهیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۰
0
0
سلام
عکسی که برای این مطلب انتخاب کرده اید در منتخب تصاویر مراسم وجود ندارد و کیفیت این عکس نیز مناسب نیست، در صورتی که مقدور است فایل با کیفیت این عکس را برای استفاده در نشریه دانشجویی دانشگاه اصفهان( هواداران میر حسین موسوی) ارسال کنید.
با تشکر
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین