کد خبر: ۸۷۷۷۶
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۱:۳۰
یک ارزیابی اطلاعاتی طبقه بندی شده فاش ساخت

تصمیم اوباما به کاهش همکاری‌ با اسرائیل به قصد نزدیکی با ایران!

سیاست نرم اوباما تا سال 2010 ادامه خواهد یافت
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بنا بر یک ارزیابی اطلاعاتی طبقه بندی شده رییس‌جمهور ایالات متحده و مشاوران ارشد او قصد دارند «همکاری استراتژیک با اسرائیل را تا حد زیادی کاهش دهند».

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، یک منبع اسرائیلی نقل کرده است: «اوباما قصد دارد تا به سوی بدترین دشمنان ما، دست دوستی دراز کند. این‌ها کشورهایی هستند که تا همین امروز، بدترین دشمنان آمریکا نیز بوده‌اند. بر اساس این خط مشی، اسرائیل به یک مانع تبدیل شده است».

بنا بر این گزارش، مقامات اسرائیلی می‌گویند دولت آمریکا، نظرات دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل در مورد ایران و سوریه را رد خواهد کرد. این در حالی است که اوباما قصد دارد با این دو کشور مصالحه کند؛ کشورهایی که تا همین چندی پیش به حمایت از تروریسم متهم می‌شدند.

سند اطلاعاتی اسرائیل همچنین پیش‌بینی نموده است که سیاست نرم اوباما در برابر ایران و سوریه تا سال 2010 ادامه خواهد یافت. سند همچنین گفته است که اوباما معتقد است، موضع گیری نرم در برابر ایران، عقب نشینی آمریکا از عراق و افغانستان را ممکن می‌سازد.

فشار بر اسرائیل
این گزارش می‌نویسد: «اوباما می‌خواهد به ایران و سوریه و نیز مسلمان‌های افراطی نشان دهد که ایالات متحده می‌‌تواند بر اسرائیل فشار وارد کند. این فشار از هم اکنون آغاز شده است و در طول یک یا دو سال آینده افزایش خواهد یافت».

در همین حال، مقامات اطلاعاتی پیش‌بینی نموده‌اند که اوباما صادرات اسلحه آمریکا به اسرائیل را محدود خواهد کرد، تا از دسترسی اسرائیل به سلاح‌هایی که می‌توانند برای حمله علیه ایران و یا سوریه استفاده شوند، جلوگیری کرده باشد. آن‌ها همچنین گفته‌اند که چنین سیاستی از اواخر دوره ریاست جمهوری جورج بوش آغاز شده بود و تحت رهبری اوباما سخت‌تر خواهد شد.

در همین حال رییس‌جمهور سابق ایالات متحده، «جیمی کارتر» روز سه‌شنبه اعلام داشت که آمریکا و سوریه آماده بازگشت به مناسبات دیپلماتیک کامل هستند. او به روزنامه اسرائیلی «هاآرتض» گفت: «بشار اسد، رییس‌جهور سوریه بسیار مشتاق است تا روابط دیپلماتیک کامل با واشنگتن از سر گرفته شود. اگر چنین چیزی امسال اتفاق افتد، شگفت‌زده نخواهم شد». کارتر قصد دارد اوایل ماه ژوئن با بشار اسد در سوریه دیدار کند.

بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه در اظهاراتی روز سه‌شنبه اعلام داشت در صورتی که اوباما اشتباهات جورج بوش را تصحیح نکند، «با بحرانی جدی در خاورمیانه مواجه خواهد شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۱
0
0
1- امریکا هم در تجارت خارجی دچار کسری است و هم جنگ خاورمیانه میلیاردها دلار خرج گردنش گذاشته و اکنون از نظر سیاسی و اقتصادی در حضیض است
2- برای برون رفت از این وضع امریکا اکنون احتیاج به کمک دارد که البته موقتی است و با گذشت زمان این مشکل امریکا خصوصآ با ارام شدن خاورمیانه حل خواهد شد
3- اعراب این موضوع را درک کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که ایران اگر عاقل باشد از این فرصت استفاده کرده و خود را به امریکا نزدیک میکند لذا شروع به جنجال کرده اند
4- امریکا اکنون با توجه به مواضع دولت جدید اسرائیل نیز دجار سردرگمی است و با توجه به موقعیت شکننده اسرائیل در خاور میانه در حل اختلاف باید با کجدار و مریز عمل کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۱
0
0
این حاصل سیاست درست رییس جمهور ماست.
حالا باز هم دم از کروبی و میرحسین بزنید !!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین