کد خبر: ۸۷۷۸۷
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۶
امام‌جمعه اهواز خبر داد:

افزایش چشم‌گیر طلاب علوم دینی در خوزستان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده ولی فقیه در خوزستان از افزایش چشم‌گیر طلاب دینی در این استان نسبت به پیش از انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در نشست پنج‌شنبه چهارمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با حضور علمای استانهای خوزستان، لرستان و كهكیلویه و بویراحمد، در این شهر برگزار می‌شود، با تقدیر از ابتکار جامعه مدرسین در برگزاری اجلاسیه‌های منطقه‌ای گفت: «امیدواریم منطقه بسیار مهم خوزستان و حوزه‌های علمیه این استان از برکات برگزاری این نشست بهره‌مند شوند». 

امام جمعه اهواز با اشاره به جایگاه رفیع جامعه مدرسین گفت: «اعضای جامعه مدرسین به عنوان مشعل داران انقلاب و یاران دیرین امام سنگربان نظام اسلامی هستند».

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تشریح روند فعالیت‌حوزه‌های علمیه در این استان گفت: «پیش از انقلاب تنها صد طلبه در حوزه اهواز مشغول به تحصیل بودند که هم اینک به برکت انقلاب اسلامی بیش از 1300 طلبه برادر و 1000 طلبه خواهر در این شهر مشغول به تحصیل هستند».
 
وی افزود: «استقبال جوانان و فرهیختگان برای ورود به حوزه‌های علمیه بسیار زیاد است و با توجه به محدودیت‌های فضایی و مادی از پذیرش خیل عظیم علاقمندان ناتوانیم».
 
آیت‌الله جزایری خاطر نشان کرد: «خوشبختانه با تدبیر صورت گرفته جوانان که در مساجد تحت اشراف ائمه جماعات و تربیت آنها هستند برای کسب علم و معرفت وارد حوزه‌های علمیه می‌شوند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین