کد خبر: ۸۷۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۳:۱۰

گیتس: تحریم، بهتر از حمله نظامی به ایران است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «رابرت گیتس»، وزیر دفاع آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام داشت استفاده از نیروی نظامی ارتش ایالات متحده آمریکا در مواجهه با برنامه هسته‌ای ایران، فقط نتایجی موقت در بر خواهد داشت. او همچنین گفت که تحریم‌ گزینه بهتری است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، رابرت گیتس گفت تنها راه مقابله با اراده ایران برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای آن است که این کشور خودش چنین تصمیمی بگیرد.

او اضافه کرد: «حتی یک حمله نظامی، فقط زمان را برای ما خواهد خرید و برنامه هسته‌ای ایران را عمیق‌تر و مخفی‌تر خواهد نمود».

وزیر دفاع آمریکا گفت که در عوض، ایالات متحده و متحدانش باید ایران را متقاعد کنند که بلند پروازی‌های هسته‌ای‌اش منجر به ایجاد یک مسابقه تسلیحاتی در منطقه خواهد شد که در نتیجه آن، امنیت ایران تضعیف خواهد شد.

گیتس و وزیر امور خارجه آمریکا، هیلاری کلینتون اظهار داشتند که آمریکا و متحدانش باید تلاش خود را بر روی تحریم‌هایی سخت‌تر متمرکز کنند. گیتس همچنین گفت که آمریکا باید مشارکت خود را با روسیه در زمینه برنامه‌های دفاع موشکی دنبال کند تا ایران بیشتر منزوی شود. در نتیجه این انزوا، تهران دلایلی اقتصادی و دیپلماتیک برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای‌اش خواهد داشت. 

وزیر دفاع آمریکا 27 فروردین‌ماه هم در اظهاراتی مشابه، به تعدادی از دانشجویان نیروی دریایی این کشور گفت که حمله‌ اسرائیل به ایران فقط برنامه هسته‌ای این کشور را به تعویق می‌اندازد، در حالی که اراده ایرانیان را مستحکم‌تر می‌کند. [+]

رابرت گیتس، هشدار داد که چنین حمله‌ای می‌تواند تبعات خطرناکی در بر داشته باشد. او همچنین تاکید کرد که جلوگیری از دستیابی ایران به بمب تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که «ایرانی‌ها خودشان به این نتیجه برسند که این امر بسیار هزینه‌بر است». 

او همچنین اظهار داشت: «یک حمله، اراده آن‌ها را در داشتن یک برنامه هسته‌ای مستحکم می‌کند و همچنین یک نفرت همیشگی را از هر کسی که به آن‌ها حمله کند، در کل کشور به وجود می‌آورد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین