کد خبر: ۸۷۸۲۳۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۷

پیشنهاد عجیب یک نماینده مجلس به دولت برای فروش فیلترشکن/ درآمد خوبی دارد!

الهویردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع مجلس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا وزارت ارتباطات از گردش مالی بازار فروش فیلترشکن‌ها بی‌اطلاع است یا خیر، گفت: «از لحاظ قانونی نمی‌توانند در گردش مالی افراد سرک بکشند و اطلاعی داشته باشند ولی سیستم‌های امنیتی_ اطلاعاتی، دولت شورای عالی امنیت ملی می‌توانند رصد کنند و در جربان قرار گیردند.»
پیشنهاد عجیب یک نماینده مجلس به دولت برای فروش فیلترشکن/ درآمد خوبی دارد!
آفتاب‌‌نیوز :

این نماینده مجلس همچنین در پاسخ به اینکه وزارت ارتباطات از بازاری که برای فروش فیلترشکن‌ها شکل گرفته نفعی می‌برد، عنوان کرد: « بازار سیاهی درست شده و فیلترشکن به قیمت غیرواقعی فروخته می‌شود. سود عمده آن هم به جیب دلالان و افراد رانت‌خوار می‌رود. وزارت ارتباطات راه را برای فروش فیلترشکن فروشان و دلالان باز کرده و گرنه جابه جایی پول چطور از درگاه پرداخت های ایران انجام می شود. وزارت ارتباطات خودش بدون واسطه به مردم فیلترشکن بفروشد نه با واسطه!»

به گزارش دیده‌بان ایران، عضو کمیسیون صنایع خاطر نشان کرد: «دولت و وزارت ارتباطات باید ورود پیدا کنند و اگر لازم است خودشان فیلترشکن ارائه دهند. حتی اگر با نصف قیمت فیلترشکن‌های فعلی هم ارائه کنند به نفع دولت است و درآمد خوبی برای اپراتورها، مخابرات و وزارت ارتباطات خواهد بود. باید شفاف‌سازی شود که فیلترشکن‌ها را چه کسانی ارائه می‌دهند و واسطه‌ها را حذف کنند.»

دهقانی درخصوص نحوه مصرف هزینه‌ پیامک‌هایی که توسط مردم به وزارت ارتباطات پرداخت می‌شود، به دیده بان ایران گفت: «باید در خصوص عملکرد وزارت ارتباطات و میزان درآمد های آن از طریق هزینه هایی مانند پیامک ها و همچنین درآمد دولت از اپراتورها تحقیق و تفحص صورت بگیرد.»

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: «البته اگر منصفانه صحبت کنیم هزینه پیامک، مکالمه و اینترنت در کشور ما بسیار پایین است. اما همین منابع و مصارف آن هم مشخص نیست. باتوجه به هزینه بالای توسعه زیرساخت، باید قیمت این خدمات را افزایش دهیم ولی مسائلی پیش می‌آید مبنی براینکه اگر قیمت‌ها بالا برود یک عده اعتراض می‌کنند درصورتی که برای ارائه خدمات بهتر و به‌روزتر در تمام نقاط کشور نیازمند زیرساخت به روز هستیم که صرف بودجه‌ای را می‌طلبد. این بودجه هم باید توسط مصرف‌کنندگان تامین شود.»

وی ادامه داد: «هزینه پیامک‌ها  باید صرف توسعه زیرساخت‌ها شود. شبکه فیبر نوری کشور باید تکمیل شود و باتوجه ابه اینکه کشور ما بیشتر از اینترنت بی‌سیم استفاده می‌کند، زیرساخت‌های گران و به‌روزی را نیاز دارد.»

دهقانی همچنین در پاسخ به اینکه آیا مجلس قصد تحقیق و تفحص از وزارت ارتباطات بابت بازار فروش فیلترشکن‌ها را دارد، گفت: «این بحث مطرح نشده ولی مسئله مهمی است که می‌توانیم در قالب سوال یا تحقیق و تفحص پیگیری کنیم تا ببینیم چه کسانی پشت این بازار قرار دارند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین