کد خبر: ۸۷۸۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

مصر تهدید به قطع رابطه با اسرائیل کرد

مصر تهدید کرد که با رابطه اسرائیل را در صورت کوچاندن فلسطینیان به سینا متوقف می‌کند.
مصر تهدید به قطع رابطه با اسرائیل کرد
آفتاب‌‌نیوز :

مصر تهدید کرده است که با رابطه اسرائیل را در صورت کوچاندن فلسطینیان به سینا قطع خواهد کرد.

پایگاه خبری آمریکایی آکسیوس تاکید کرد که مصر به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داده که کوچاندن فلسطینیان به سینا در نتیجه عملیات نظامی کنونی این رژیم در جنوب غزه، ممکن است به قطع شدن روابط این کشور با رژیم صهیونیستی منجر شود.

از سوی دیگر؛ روزنامه عبری زبان تایمز اسرائیل در گزارشی اذعان کرد که از هفتم اکتبر و آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون نزدیک به ۳۷۰ هزار نفر از اراضی اشغالی گریخته‌اند و بازگشت یا عدم بازگشت این صهیونیست‌ها به اراضی شغالی نیز در هاله‌ای از ابهام است.

بر اساس این گزارش که طبق آمار اداره سکونت و مهاجرت رژیم صهیونیستی تهیه شده، اگر تعداد مسافران صهیونیستی که پیش از هفتم اکتبر از اراضی اشغالی خارج شده‌اند و تا هفتم اکتبر بازنگشته‌اند، به تعداد این افراد اضافه شود، نزدیک به ۹۷۰ هزار صهیونیست از اراضی اشغالی خارج شده‌اند.

تایمز اسرائیل بیان کرد که در ماه اکتبر نزدیک به ۳۰۲ هزار و در ماه نوامبر نزدیک به ۱۹۴ هزار صهیونیست وارد اراضی اشغالی شده‌اند.

حال اگر تعداد صهیونیست‌هایی که پس از جنگ وارد اراضی اشغالی شده‌اند را از تعداد کسانی که از اراضی اشغالی خارج شده‌اند و تاکنون بازنگشته‌اند کسر کنیم روشن می‌شود که نیم میلیون صهیونیست از فلسطین اشغالی خارج شده‌اند و در واقع مهاجرت معکوس رخ داده است. البته در این آمار هزاران کارگر خارجی، پناه‌جو و دیپلمات که اراضی اشغالی را ترک کرده‌اند محاسبه نشده که با احتساب آنان آمار افرادی که اراضی اشغالی را ترک کرده‌اند بیش از این‌ها خواهد بود.

همچنین تایمز اسرائیل در گزارش خود تصریح کرد که آمار مهاجرت به اراضی اشغالی نیز پس از هفتم اکتبر با کاهش بیش از ۷۰ درصدی روبرو بوده است. این در حالی است که در هفته‌های نخست جنگ تقریباً مهاجرت به فلسطین اشغالی متوقف شده است.

ساعتی پیش از این نیز، ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که مبارزان قسام در ۷۲ ساعت گذشته و در تمامی محور‌های نبرد در نوار غزه ۱۳۵ جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی را به صورت کلی یا جزئی منهدم کرده‌اند.

ابوعبیده تاکید کرد: مبارزان ما موفق شدند ده‌ها نظامی صهیونیست را با انفجار ورودی تونل‌ها و خانه‌هایی که به عنوان سنگراستفاده می‌شدند، به هلاکت رسانده یا زخمی کنند.

سخنگوی گردان‌های قسام اعلام کرد: مبارزان قسام استحکامات نظامی اسرائیل را با خمپاره و موشک‌های با برد کوتاه هدف قرار دادند.

همچنین ابوعبیده تاکید کرد که مبارزان گردان‌های قسام اهداف مختلف صهیونیستی را در داخل اراضی اشغالی موشک‌باران نموده‌اند.

 

از سوی دیگر، اسامه حمدان عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که مقاومت آماده است تا هر زمانی که جنگ طول بکشد با دشمن مقاومت کند.

حمدان تاکید کرد: حال مقاومت خوب است و با تمام قدرت و اقتدار نبرد طوفان الاقصی را اداره می‌کند. مبارزان مقاومت در محور‌های مختلف با نیرو‌های اشغالگر به شدت در حال مبارزه هستند. اذعان دشمن درباره تلفات آن، تعداد واقعی این تلفات را که ما هر روز در میدان نبرد اعلام می‌کنیم، بیان نمی‌کند. مقاومت هنوز بسیاری از توانایی‌های خود را به نمایش نگذاشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین