کد خبر: ۸۷۸۷۲
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۱

جنتی: باید به مردم در انتخاب احسن کمک کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: «وظیفه حساس ارشاد عبادی و سیاسی جامعه از قرن‌ها پیش تاکنون به عهده نهاد روحانیت بوده است».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان روز جمعه در نوبت عصر چهارمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین در اهواز اظهار كرد: «روحانیت قرن‌ها به وظیفه خود که هدایت فکری و معنوی جامعه است عمل کرده و هم‌اینک مرجعیت دینی در کنار اداره حکومت به عهده روحانیت است».

وی به وظایف خطیر روحانیت در عصر کنونی اشاره کرد وگفت: «فراهم نمودن مقدمات ظهور و زمنیه‌سازی برای برقراری حکومت عدل حضرت ولی عصر بر دوش نهاد روحانیت و حوزه‌های علمیه است».

وی به برخی آفت‌های تهدید کننده نهاد روحانیت اشاره و خاطرنشان كرد: «دنیاگرایی و گرایش به مادیگری خطری است که همواره نهاد مقدس روحانیت را تهدید می‌کند و باید تلاش کنیم با قناعت و ساده‌زیستی بیش از گذشته مردم را به دین خدا جذب کنیم».

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: «ارشاد عبادی سیاسی مردم یکی ازوظایف بسیار مهم روحانیت است و در عصر کنونی که دشمنان بیش از گذشته برای دشمنی با نظام همت کرده‌اند، این وظیفه حساس‌تر شده است».

وی با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری گفت: «درکنار تشویق به حضور پرشور در انتخابات باید مردم را برای انتخاب احسن کمک کنیم».

وی افزایش آگاهی و بصیرت جامعه را بسیار ضروری دانست و گفت: «حضور با بصیرت و آگاهی در انتخابات، انقلاب را بیمه خواهد کرد و فلسفه سیاسی اسلام نیز در همین راستا است».

جنتی خاطرنشان کرد: «اگر مردم از روحانیت فاصله بگیرند در معرض تهدیدهای فکری و عقیدتی خواهند بود و تاکنون نیز ملت ما پیوند عمیق با روحانیت را برخود لازم دانسته‌اند».

وی به رعایت عملی توصیه رهبری مبنی بر رعایت اصلاح الگوی مصرف اشاره کرد و گفت: «نقش علما و روحانیون در تبیین معیارها و مصادیق رعایت الگوی مصرف بسیار مهم است و همین افراد باید در این مساله پیش‌قدم باشند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۲
0
0
تکلیف انتخابات را روشن کردند انتخاب احسن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین