کد خبر: ۸۷۸۷۶
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۹

محجوب: آمار نرخ بیکاری، کذب است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به اعتقاد دبیرکل خانه کارگر نرخ بیکاری کشور بیشتر از نرخ اعلام شده مرکز آمار و 16درصد است.

هر چند نرخ بیکاری کشورمان را مرکز آمار در آخرین اعلام خود، برای سال گذشته 10.4 درصد اعلام کرد اما تعدادی از مراکز و واحدهای اقتصادی که به بررسی موضوعات اقتصادی می‌پردازند (چه در داخل و چه در خارج) همانند تعدادی از کارشناسان و مقامات کارگری و کارفرمایی اذعان به این دارند که این نرخ بالاتر است.

دبیرکل خانه کارگر نیز طبق برداشت‌های خود اعتقاد دارد این نرخ 16 درصد است.

علی‌رضا محجوب ـ دبیرکل خانه کارگر در مورد نرخ بیکاری کشور اظهار کرد: «آمار قابل استناد آمار رسمی‌ است ولی برداشت ما بیش از 16 درصد است».

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که این برداشت از کدام منبع است؟ عنوان کرد: «این برداشت است و ماخذ ندارد».

محجوب تصریح کرد: «طبق قانون فقط مرکز آمار حق دارد آمار اشتغال را اعلام کند، حالا شما می‌گویید برداشت من چیست؟ می‌گویم که تصورمان بر این است که در آمارگیری‌های اخیر دست‌زدن به استانداردها موجب جابه‌جایی اعداد شده است».

وی در پایان با بیان اینکه قبل و در حین آمارگیری، یک دفعه سه درصد اختلاف در این آمار پیدا شده است، خاطرنشان کرد: «برداشت ما این است که در حال حاضر شاخص‌ها به گونه‌ای شده‌اند که افرادی که هفته‌ای یک ساعت کار می‌کنند هم شاغل محسوب می‌شوند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۲
0
0
ناراحت نباش سکته می کنی ها... همه چیز درست میشه.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین