کد خبر: ۸۷۸۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵

همکاری تنگاتنگ مصر با اسرائیل افشا شد

یک روزنامه‌نگار مستقل مصری اعلام کرد، دولت قاهره بدون اطلاع اسرائیل، حتی اجازه بازگشت اتباع مصری از غزه را هم نمی‌دهد.
همکاری تنگاتنگ مصر با اسرائیل افشا شد
آفتاب‌‌نیوز :

حافظ المیرازی رئیس دفتر سابق شبکه الجزیره در واشینگتن که در حال حاضر به عنوان روزنامه‌نگار مستقل فعالیت می‌کند اعلام کرد، اتباع مصر که ساکن نوار غزه هستند بدون هماهنگی و ثبت‌نام اجازه عبور از گذرگاه رفح به سوی موطن خود را ندارند.

او به نقل از منابع آگاه مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی مصری و فلسطینی خبر داد، دستگاه‌های امنیتی قاهره فقط به مصری‌‌هایی اجازه عبور از مرز رفح و بازگشت به مصر را می‌دهند که سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل قبلاً موافقت خود را با عبور آنها اعلام کرده‌ باشند.

المیرازی در این باره گفت: یک زن مصری با وجود آنکه گذرنامه مصری خود را در مرز رفح به نیروهای امنیتی کشورش نشان می‌داد اما اجازه عبور از مرز پیدا نکرد؛ ماموران به او گفتند که باید ابتدا نامش در سفارت مصر در رام‌الله ثبت شود و بعد از آن اجازه خواهد یافت به کشور بازگردد.

به گفته این روزنامه‌نگار، این ثبت‌نام برای آن است که افراد خواهان بازگشت شناسایی شوند و مشخصات‌شان در اختیار سرویس‌های اسرائیل قرار بگیرد و در صورتی که فرد ثبت‌نام‌کننده ارتباطی با حماس نداشته باشد، اجازه عبور او از این گذرگاه و بازگشت به موطن داده شود.

علاوه بر این، دولت مصر اجازه عبور کامیون‌های مصری را به داخل نوار غزه نمی‌دهد، برخی از مطلعان اعلام کردند، کمک‌های اردنی و اماراتی راحت‌تر از گذرگاه رفح وارد نوار غزه می‌شود اما کامیون‌های مصری باید ابتدا به طور کامل بازرسی و بعد از آن در همان نقطه صفر مرزی محموله‌هایشان به داخل کامیون‌های فلسطینی منتقل شود.

گفتنی است به اعتقاد مخالفان عبدالفتاح سیسی، او یکی از عوامل اصلی محاصره مردم غزه و افزایش فشار بر این منطقه محسوب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین