کد خبر: ۸۷۸۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۸
در جریان سفر به استان بوشهر مطرح شد؛

کروبی: امام نگفت جان من فدای حزب اللهی‌ها

فلسطینی‌ها نسبت به دفاع ما انتقاد دارند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیركل حزب اعتماد ملی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آتی گفت: «تا زمان برگزاری انتخابات تنها 45 روز باقی است و مردم باید تلاش کنند تا انتخابات پرشور برگزار شود».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی کروبی در جمع مردم شهر برازجان با تجلیل از رشادت‌ها و فداکاری‌های مردمان این شهر گفت: «تفاوت و ایستادگی مردمان این دیار فراموش ناشدنی است و همواره به آن افتخار می‌کنم».

وی با اشاره به این‌که " معتقدیم از فرصت‌های پیش آمده استفاده درست صورت نگرفت" افزود: «نفت 10 و 20 دلاری به صورت ناگهانی به 130 دلار می‌رسد، ولی متاسفانه شاهد هستیم که وضعیت تورم و بیکاری چگونه است و چه فشاری را بر زندگی مردم تحمیل کرده است. در سال 84 نرخ تورم 12 درصد بود اما امروز این میزان 27 درصد رسیده و هر روز بر خیل بیکاران افزوده و اوضاع معیشت مردم سخت‌تر شده است که بسیاری از این آفت‌ها از عدم برنامه‌ریزی و حذف کارشناسان نشأت می‌گیرد».

وی در ادامه به مساله خلیج فارس اشاره کرد و گفت: «سابقه نداشته است که درباره مساله خلیج فارس این‌گونه بی پروا و جسورانه جهت‌گیری کنند و برخی از مسوولان نیز چنین ضعف‌هایی در برابر این گستاخی از خود نشان دهند. من از همین جا اعلام می‌کنم که نام خلیج فارس تا ابد خلیج فارس خواهند ماند».

دبیرکل حزب اعتماد ملی در ادامه خطاب به کشورهای منطقه توصیه كرد: «با حرف‌های نسنجیده خود را در معرض دشمن و هم‌چنین خصومت با مردم نجیب و مقاوم ایران قرار ندهید».

وی به سیاست خارجی نیز اشاره کرد و گفت: «اوضاع به گونه‌ای است که علی رغم داشتن زمینه‌ها و امکانات بازارهای خوب خود را از جمله در آسیای میانه، عراق و افغانستان از دست داده‌ایم. تنها راه خروج از مشکلات کنونی خواست مردم است».

وی تاكید كرد: «مردم باید در انتخابات سرنوشت خود را عوض کنند و اگر مردم وضعیت کنونی را نامطلوب و نابسامان می‌بینند، راه‌حل آن حضور گسترده در پای صندوق‌های رای و تغییر مدیریت اجرایی کشور است که البته این کار بسیار سخت و دشواری است».

كروبی در توضیح مطلب خود گفت: «امروز ما به عنوان رقیب رییس‌جمهور کنونی هستیم، دستمان خالی است، اجرا و نظارت و بودجه بیت‌المال دست آن‌هاست».

وی با طرح این سوال كه " آیا سفرهای تبلیغاتی با پول بیت‌المال کار درستی است؟" گفت: «رییس‌جمهور و وزرا هزینه تبلیغاتی را می‌توانند با بودجه و هزینه خود تامین كنند».

وی تاکید کرد: «رقابت جدی است و رییس‌جمهور نیز رقیب جدی دارد، رقیبی چون من که خوابش سرنوشت کشور را تغییر داد».

دبیركل حزب اعتماد ملی با برشمردن شرایط رقیب برای تبلیغات گفت: «آیا با این وجود باز هم می‌توان در انتخابات پیروز شد؟ بله اما چگونه؟ تنها با حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای».

وی افزود: «تنها به رای دادن خود بسنده نکنید، تا در انتخابات حضور بیابید، زیرا اگر مردم حضور نیابند اوضاع از آن‌چه که امروز شاهد هستیم بدتر خواهد شد».

وی در مسیر بوشهر به برازجان و در منطقه شبکارن نیز در جمع استقبال‌كنندگان با بیان این‌که "استقبال شما برای یک روحانی نیست"  افزود: «در واقع شما از یک اندیشه و یک تفکر حمایت می‌کنید».

كروبی ادامه داد: «امیدوارم که بتوانیم خدمتگزار مردم باشیم و مطمئن باشید که من فرزند کوچک امامی هستم که می‌فرمود مردم ولی نعمت وسرور ماست».

وی خاطرنشان کرد: «مردم ایران همان‌هایی هستند که امام خمینی در نامه‌های خود می‌فرماید که "جان من فدای تک تک ملت شریف ایران" و نمی‌گوید که مثلاً فدای حزب الهی‌ها و بلکه می‌گوید همه ایرانیان».

وی افزود: «اگر به یاری خدا مردم مرا انتخاب کردند با تمام توان خدمتگزار شما خواهم بود و ان شاءالله بتوانم به مشکلات شما رسیدگی کنم و اگر هم توفیق خدمت در سمت ریاست جمهوری نیافتم یاد شما در قلب من خواهد بود هر کجا که باشم خدمتگزار شما خواهم بود».

دبیرکل حزب اعتماد ملی تاکید کرد: «22 خرداد را فراموش نکنید که باید سرنوشت خود را تعیین کنید».

وی در جمع مردم بوشهر در مسجد جامع شیخ عطار با اشاره به اهمیت حضور مردم در تعیین سرنوشت‌شان گفت: «مردم باید خودشان به بررسی شرایط بپردازنند اگر احساس می‌کنند که این دولت موجب عزت شماست و در گفت‌وگوهای بین‌المللی می‌تواند جایگاه ایران را ارتقا دهد و حفظ کند، اگر حرمت دانشگاه حفظ می‌شود، اگر در مسائل اقتصادی و اجتماعی مشکلاتی ندارید و همین شیوه و منش و ادبیات گفت‌وگو با مردم را مناسب می‌دانید همین دولت را برای چهار سال دیگر انتخاب کنید».

وی افزود: «به نظر من مردم از شرایط فعلی رضایت ندارند، بنابراین باید به سمت تغییر برویم».

وی با انتقاد از عملكرد دستگاه دیپلماسی و با انتقاد از ضعف مدیریت داخلی در عین حال خاطرنشان كرد: «اگر بتوانیم کشور را به خوبی اداره کنیم، نسل فردا ما را به ناسزا نمی‌گیرند. باید توسعه بیابیم و از هر زمینه‌ای برای پیشرفت استفاده کنیم».

كروبی معتقد است: «حرف‌های نسنجیده‌ای زده می‌شود که در تبعات آن هزینه‌هایی به مردم وارد می‌شود. امروز وضعیت به گونه‌ای شده که حتی کشورهای عربی برای حضور در بازی‌های اسلامی در ایران پیش شرطی می‌گذارند و آن‌هم این‌که نام خلج فارس تغییر کند. من تعجب می‌کنم از این‌که وزارت خارجه ایران نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده است. باید حساب شده حرف بزنیم وعمل کنیم تا این‌که هزینه‌ای برای آن پرداخت نشود. امروز حتی در دفاع از کشور فلسطین به گونه‌ای عمل می شود و حرف‌هایی زده می‌شود که خود فلسطینی‌ها نسبت به آن معترض هستند».

وی با اشاره به وضعیت قشر تحصیل کرده در جامعه افزود: «عملکردها در عرصه دانشگاه‌ها نیز مناسب نبوده و شایسته قشر تحصیل کرده نیست. یکی به من بگوید که ستاره‌دار کردن دانشجویان چه معنایی دارد؟ آیا در شان نظام است که به دانشجویان گفته شود که حق تحصیل ندارند؟ آیا این شیوه درست حکومت‌داری است؟ حکومت باید با سعه صدر تحمل بیشتری با دانشجویان برخورد کند. اگر شما سیاست‌های این دولت را قبول دارید در 22 خرداد صندوق‌ها منتظر رای شماست».

وی مردم را به حضور در عرصه انتخابات تشویق کرد و گفت: «صندوق‌های رای در انتظار شماست. هیچ‌گاه با صندوق‌های رای قهر نکنید، بلکه در تعیین سرنوشت خودتان سهیم باشید و اجازه ندهید که در سایه عدم حضور شما عده‌ای سرنوشت شما را تعیین کنند».

دبیركل حزب اعتماد ملی درباره وضعیت استفاده از نیروهای بوی در استان‌ها نیز گفت: «زمانی که من در مجلس بودم همواره بر استفاده از نیروهای بومی تاکید داشتم». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین