کد خبر: ۸۷۹۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
تبلیغات

بزرگترین نهالستان کشور از سود میلیاردی باغ گردو می‌گوید

با خرید نهال گردو و کاشت آن می‌توان در مدت کوتاهی به سود میلیاردی رسید. گردو، یکی از درختانی است که نگهداری آن نسبت به سایر درختان بسیار ساده‌تر بوده و هزینه کمتری دارد. درخت گردو مقاومت و تحمل بالایی در مقابل آفات و بیماری‌ها دارد. همچنین برداشت محصول آن با استفاده از روش‌های مکانیکی انجام می‌شود. این امر به سهولت و سرعت عملیات برداشت کمک شایانی کرده و هزینه برداشت را نیز به صورت چشمگیری کاهش می‌دهد.
بزرگترین نهالستان کشور از سود میلیاردی باغ گردو می‌گوید
آفتاب‌‌نیوز :

محصول نهال گردو بازار داخلی و خارجی مناسبی دارد و سالانه هزاران تن از گردوی ایرانی به کشور‌های آسیایی و اروپایی صادر می‌شود. گذشته از آن چوب این درخت نیز در صنایع مختلف کاربرد‌های فراوانی دارد. همه این عوامل باعث افزایش ارزش اقتصادی باغ گردو شده و سرمایه گذاری در این عرصه را به یک سرمایه گذاری پر سود و مطمئن تبدیل کرده است.

خرید نهال و احداث باغ گردو

خرید نهال اصلاح شده گردو، به عنوان یکی از عوامل مهم در افزایش سودآوری باغ گردو شناخته می‌شود. در فرآیند اصلاح نهال صفات خوب یک گیاه به صورت همگن و قابل مشاهده در نسل‌های بعدی تقویت می‌شود. این فرآیند به طور عمده از طریق انتخاب و ترکیب ژنتیکی انجام می‌شود تا نهال‌هایی با خصوصیات مطلوب و مورد نظر تولید شوند.

نهال اصلاح شده گردو نیز طی این فرآیند به وجود می‌آید. نهال‌های اصلاح شده گردو صفاتی، چون باردهی بالاتر، برداشت محصول در زمان کوتاه‌تر، مقاومت بهتر در برابر بیماری‌ها و آفات، تحمل بهتر در برابر شرایط محیطی نامساعد و کیفیت بهتر محصول را دارا هستند. این صفات به کشاورزان امکان می‌دهد تا سود بیشتری را به دست آورند.

به گزارش نهالستان میاندوآب نهال، برخی از نژاد‌های اصلاح شده گردو با برخورداری از این ویژگی‌ها به باردهی بالای ۱۰ تن در هکتار هم می‌رسند که با یک ضرب ساده در قیمت روز گردو، سود میلیاردی باغ گردو را توجیه می‌کند. اما در خرید نهال گردو لازم است بدانیم که نهال‌های اصلاح شده کدام‌ها هستند و از کجا باید آن‌ها را خریداری کرد؟ در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

بزرگترین نهالستان کشور از سود میلیاردی باغ گردو می‌گوید

نهال گردو ژنوتیپ

نهال گردو ژنوتیپ یکی از رایج‌ترین و مناسب‌ترین نهال‌های گردو برای کاشت در ایران است. این گردو برتری زیادی نسبت به ارقام دیگر دارد. باردهی بالا و بازدهی زود هنگام بخشی از نقاط قوت درخت گردو ژنوتیپ هستند. یکی از مشخصات مهمی که در نهال گردو باید مدنظر قرار داد، کیفیت میوه آن است. کیفیت محصول نهال گردو ژنوتیپ بسیار بالا و بازار پسند است. محصول این درخت به شکل تخم مرغی بوده و مغزی سفید و روشن و اندازه‌ای بزرگ دارد.

درخت گردو ژنوتیپ عمری بیش از صد سال دارد. علاوه بر این، نهال گردو ژنوتیپ دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر کم آبی است. این ویژگی باعث می‌شود که باغداران بتوانند در شرایط کم آبی و مناطقی با آب و هوای نامساعد نیز با موفقیت این درخت گردو را کاشته و محصول خوبی برداشت کنند.

نهال گردو چندلر

زادگاه نهال گردو چندلر آمریکا است. این نهال گردو یکی از ارقام سرما دوست بوده و در مناطقی با زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدل عملکرد بهتری دارد. از ویژگی‌های برجسته‌ای که خرید نهال گردو چندلر را جذاب می‌کند، باردهی عالی و مقاومت بسیار بالای آن در برابر آفات و بیماری‌ها است. این به معنی آن است که درختان گردو چندلر به راحتی می‌توانند در شرایط سخت رشد کرده و محصول مرغوبی تولید کنند. همچنین محصول گردو چندلر، به دلیل کیفیت بالا و طعم خوشایند، در بازار‌های مختلف دنیا مورد استقبال قرار می‌گیرد.

نهال گردو چندلر از سال اول کاشت شروع به باردهی می‌کند و هر درخت قادر به تولید بین ۶۰ تا ۷۰ کیلوگرم گردو با کیفیت بالا است. برآورد‌ها نشان می‌دهند که عمر مفید نهال گردو چندلر بیش از ۱۰۰ سال است.

نهال گردو فرنور

زادگاه اصلی این نهال کشور فرانسه است و به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، به عنوان یک نهال برجسته در سراسر جهان شناخته می‌شود. نهال گردو فرنور به عنوان یک رقم دیرگل شناخته می‌شود. این درخت مقاومت بالایی در برابر آفات و بیماری‌های مختلف دارد. این ویژگی باعث می‌شود نهال گردو فرنور محصول با کیفیتی داشته باشد.

طول عمر اقتصادی این نهال گردو حدود ۱۵۰ سال است. این ویژگی باعث شده درختان گردو فرنور به مدت طولانی محصولات با کیفیتی تولید کرده و به یک منبع درآمد پایدار تبدیل شوند. محصول این درخت نیز پر بار است. هر درخت گردو فرنور می‌تواند حدود ۷۰ کیلوگرم محصول مرغوب تولید کند. با کاشت تعداد مناسبی از این درختان، می‌توان به محصول قابل توجهی دست یافت و بهره‌وری اقتصادی بالایی را به دست آورد.

بزرگترین نهالستان کشور از سود میلیاردی باغ گردو می‌گوید

راهنمای تهیه نهال از مراکز معتبر

خرید نهال گردو از یک نهالستان معتبر برای شما مزایای قابل توجهی را به همراه دارد. مهمترین مزیت، کیفیت بالا و اصالت نهال‌ها است.

یکی از بزرگترین و معتبر‌ترین نهالستان‌های کشور که بصورت تخصصی در زمینه پرورش و فروش بهترین ارقام نهال گردو فعالیت دارد، نهالستان میاندوآب نهال می‌باشد که با سال‌ها تجربه و با داشتن کادری مجرب و مشاوره رایگان به صورت شبانه روزی در خدمت مشتریان خود هستند.

تضمین اصالت نهال فروخته شده توسط این نهالستان و کیفیت بالا و اصول پرورشی صحیح سبب شده که باغداران بسیاری با اطمینان به تهیه نهال از این نهالستان بپردازند. از دیگر ویژگی‌های این نهالستان، خرید نهال با قیمت بسیار مناسب و به‌صرفه است و همچنین نهال‌های خریداری شده همگی شناسنامه دار و دارای گواهی سلامت می‌باشند.

شما می‌تواند برای خرید نهال گردو و سایر نهال‌ها با نهالستان میاندوآب نهال تماس بگیرید و اطمینان داشته باشید که متخصصین این نهالستان از مشاورات پیش از انتخاب و خرید نهال تا راه اندازی کامل باغ در کنار شما خواهند بود.

همچنین می‌توانید با جستجوی عبارت "میاندوآب نهال" در گوگل یا مراجعه به وب‌سایت نهالستان میاندوآب نهال به نشانی www.m۲bnahal.ir بررسی و مشخصات انواع نهال را مشاهده کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین