کد خبر: ۸۷۹۲۱
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۱:۳۱
حاشیه‌های معرفی جایگزین گلشنی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛

گلشنی در مراسم تودیع خود حاضر نشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر مهدی گلشنی که هفته گذشته برکناری‌اش از ریاست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی قطعی شده بود، روز شنبه در مراسم تودیع خود شرکت نکرد.

به گزارش گروه فرهنگ و اندیشه آفتاب، در مراسم معارفه دکتر آیت الهی؛ رئیس جدید پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی که ساعت 11 روز شنبه 12 اردیبهشت ماه برگزار شد، دکتر محسن خلیجی به دفاع از دکتر گلشنی سخنان جالبی مطرح کرد.
 
خلیجی گفت: «ما باید حتماً از دکتر گلشنی طی مراسمی تجلیل کنیم وزارت علوم که مهد تفکر و علم است نباید کاری می‌کرد که گلشنی رنجیده خاطر شود».

خلیجی که معاون پژوهشی پژوهشگاه است، تاکید کرد: «من 30 سال است گلشنی را می‌شناسم. او چه زمانی که در خارج بود و چه زمانی که در ایران حضور داشت جز به انقلاب و ایران و نظام فکر نمی‌کرد».
 
نکته جالب دیگر در این مراسم این بود که در پایان آن، یک قلم به عنوان هدیه دکتر گلشنی، به خلیجی معاون وی تحویل شد تا به نیابت از وی آنرا دریافت نماید.

نماینده وزیر علوم هنگام اعطای این قلم گفت: «پژوهشگران نیاز دارند در آرامش به تحقیق و کتاب نوشتن خود ادامه دهند». و بدین ترتیب سعی کرد تا به‌نوعی برکناری دکتر گلشنی را توجیه نماید».

لازم به ذکر است دکتر گلشنی که عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است، طی سال‌های اخیر چند بار از عملکرد زاهدی وزیر علوم تحقیقات و فن‌آوری انتقاد کرده بود.

از دکتر «مهدی گلشنی» به‌عنوان بنیانگذار هسته تحقیقاتی فیزیک بنیادی ایران یاد می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین