کد خبر: ۸۷۹۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۳:۴۸

چاوز: آمریکا وعده‌های خود را ثابت کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «هوگو چاوز»، رییس‌جمهور ونزوئلا روز جمعه گفت باراک اوباما باید ثابت کند می‌خواهد روابطی بهتر با آمریکای جنوبی داشته باشد. این در حالی است که این دو رهبر، ماه گذشته و در جریان اجلاس قاره آمریکا با یکدیگر دست دادند. [+]

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، چاوز که یک منتقد سخت آمریکا محسوب می‌شود، از زمانی که اوباما در ماه ژانویه کار خود را در کاخ سفید آغاز نمود، سخنرانی‌های شدید الحن خود علیه آمریکا را کاهش داده است.

چاوز که ماه گذشته و در جریان اجلاس قاره آمریکا به گرمی با اوباما دست داد، در جریان راهپیمایی کارگران در روز جمعه گفت: «اوباما می‌‌گوید که قصد دارد تغییر ایجاد کند. اما این موضوع با سخنرانی‌ها و لبخند‌ها سر و کار ندارد، بلکه با واقعیت سر و کار دارد».

هوگو چاوز که سال گذشته، سفیر آمریکا در ونزوئلا را اخراج کرده بود، در این اجلاس با وزیر امور خارجه آمریکا، هیلاری کلینتون در مورد عادی سازی روابط میان دو کشور سخن گفت. چاوز همچنین قصد دارد سفیر جدیدی به واشنگتن اعزام کند. 

در همین حال، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، روز جمعه نگرانی خود را نسبت به موفقیت‌های ایران و چین در آمریکای لاتین ابراز داشت و آن را بسیار «نگران کننده» خواند. [+]

رییس‌جمهور ونزوئلا به مسئله تحریم‌های تجاری کوبا توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: «اگر پرزیدنت اوباما، این محاصره وحشیانه علیه مردم کوبا را لغو نکند، مشخص می‌شود که همه این حرف‌ها دروغ است».

او همچنین گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا در مورد تروریسم را مورد انتقاد قرار داد. 

در گزارش جدید وزارت امور خارجه آمریکا، ایران بزرگترین حامی تروریسم در دنیا معرفی شده است! [+]
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین