کد خبر: ۸۷۹۳۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵

بایدن در دیدار با زلنسکی: امیدتان را در جنگ با روسیه از دست ندهید

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار روز سه‌شنبه ۲۱ آذر خود با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در واشینگتن، از او خواست که امید خود را در جنگ کشورش علیه تهاجم روسیه از دست ندهد.
بایدن در دیدار با زلنسکی: امیدتان را در جنگ با روسیه از دست ندهید
آفتاب‌‌نیوز :

بایدن در این دیدار که با هدف پشتیبانی از کی‌یف صورت گرفت، به زلنسکی گفت: «ما در کنار شما خواهیم ماند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ساعات اولیه روز سه‌شنبه از کنگره خواسته بود تا پیش از تعطیلات سال نو، بودجه کمک‌های بیشتر به اوکراین را تامین کند. او همچنین اعلام کرد که ۲۰۰ میلیون دلار نیز به صورت جداگانه برای کمک نظامی به اوکراین در نظر گرفته است.

زلنسکی در این ملاقات به بایدن گفت که وابستگی کشورش به کمک‌ها رو به کاهش است و از کمک‌های آمریکا برای تقویت پدافند هوایی اوکراین قدردانی کرد.

او افزود، کی‌یف آن‌قدر قوی هست که بتواند در جنگ علیه مسکو پیروز شود.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت که می‌خواهد بحث پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا را نیز با بایدن مطرح کند.

این دو رئیس‌جمهور پس از جلسه ملاقات خود، در کنفرانس خبری مشترکی شرکت کردند که متعاقب دیدار زلنسکی با قانون‌گذاران در کنگره آمریکا، برگزار شد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه به نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره هشدار داد که اگر کمک نظامی بیشتری را برای رئیس‌جمهور اوکراین تامین نکنند، در واقع به روسیه «هدیه کریسمس» داده‌اند.

اما ملاقات زلنسکی با یکی از قانون‌گذاران ارشد کنگره نتیجه دلخواه او را که اخذ تعهد برای پشتیبانی بیشتر از اوکراین بود، به دنبال نداشت.

آقای زلنسکی برای درخواست تامین بودجه پشتیبانی از اوکراین در جنگ با روسیه، به واشینگتن سفر کرده است. با این حال، چهره‌های مهم جمهوری‌خواه آمریکا با او برخورد بدبینانه‌ای داشته‌اند.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با درخواست بایدن برای تامین ۶۱.۴ میلیارد دلار بودجه کمک به اوکراین، موافقت نکرده است.

 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین