کد خبر: ۸۷۹۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۳

رسایی: محسن رضایی شاید یک میلیون رای داشته باشد

احمدی‌نژاد چون بیشتر تخریب می‌شود، بیشتر رای می‌آورد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه اعتماد ملی در شماره روز یکشنبه خود، گفتگویی با حمیدرضا رسایی، نماینده حامی دولت در مجلس هشتم انجام داده‌است. او در این گفتگو با بیان این‌که ورود محسن رضایی لطمه‌ای به آرای احمدی‌نژاد نخواهد زد، گفته است که «رضایی شاید دوروبر یک میلیون رای داشته باشد مثل علی لاریجانی در دور نهم انتخابات ریاست جمهوری». وی پیروزی محمود احمدی‌نژاد را در انتخابات آتی قطعی می‌داند. 

رسایی، روحانی میان‌سالی است که اگرچه با عنوان نماینده تهران راهی بهارستان شده اما بیشتر به‌عنوان چهره حامی دولت نهم در مجلس هشتم صاحب نام شده است. وی معتقد است. رئیس‌جمهوری محبوبش طی 4 سال گذشته مظلوم واقع شده و از آنجا که مردم به مظلومیت احمدی‌نژاد پی برده‌اند مجددا به او رای خواهند داد. مشروح گفت‌وگو  با رسایی را در پی می‌خوانید: 

* * *
چرا به رغم انتقادهایی که نسبت به عملکرد 4ساله محمود احمدی‌نژاد در راس دولت نهم وجود دارد، اجازه ورود به کاندیدای دیگری از جانب این جناح- اصولگرایان- برای رقابت در انتخابات دهمین دور ریاست‌جمهوری داده نمی‌شود؟
عده‌ای از اصولگرایان معتقدند که حضور کاندیداهای دیگر باعث شکاف در رای اصولگرایان می‌شود و چون به ضرر جریان اصولگرایی خواهد بود و احتمال بازگشت تفکر افراطی که در دوره اصلاحات حاکم بود را محتمل می‌دانند و چون عقل دارند طبیعتاً چنین تصمیمی نمی‌گیرند. 

برخی دیگر از اصولگرایان نیز معتقدند که اختلاف‌نظرها، عقیده‌ها و جهت‌گیری‌هایشان با احمدی‌نژاد آنقدر جدی نیست که چنین هزینه‌هایی را بپردازند، در هواداران شاید کسانی باشند که بیش از این فکر کنند ولی در شخصیت‌هایی که ما می‌بینیم کسی نیست. 

علت تعلل طیف‌های مختلف اصولگرایان برای اعلام حمایت از احمدی‌نژاد چیست؟ چرا برخی از جریان‌های اصولگرا اعلام حمایتشان از احمدی‌نژاد را به آینده نزدیک موکول می‌کنند!
شاید این امر یک تاکتیک است برای اینکه دوستان اصلاح‌طلب بیشتر با همدیگر اختلاف پیدا کنند. 

برخی از افراد شاخص جریان اصولگرایان همچون علی مطهری به دنبال کاندیداتوری گزینه‌هایی چون علی‌اکبر ولایتی یا محمدباقر قالیباف هستند، آیا این هم یک تاکتیک برای ایجاد اختلاف بین اصلاحات است؟
به جز آقای مطهری اگر شما کس دیگری را پیدا کردید که پیگیر آقای ولایتی باشد، من به شما جایزه می‌دهم. 

به غیر آقای مطهری چهره‌هایی چون علی لاریجانی، محمدرضا باهنر، علی‌اکبر ناطق نوری و حتی محمدباقر قالیباف نیز در خبرهایی غیررسمی خواستار حضور ولایتی به عرصه انتخابات شده‌اند؟
این صحت ندارد چرا که خود لاریجانی شخصا به بنده اعلام کرده است که از احمدی‌نژاد حمایت می‌کند، من این را در یادداشتم هم آوردم و کاملا هم صحت دارد. 

اما این خبر که در یادداشت شما آمده بود تکذیب شد!
نه خیر، تکذیب نشد لاریجانی شخصاً قبول دارد که احمدی‌نژاد تنها گزینه مطرح جریان اصولگرایان است، بعد از تکذیب حمایت لاریجانی از احمدی‌نژاد از سوی مشاورش من مجددا با رئیس مجلس صحبت کردم. 

چرا اصولگرایان نمی‌خواهند قبول کنند که برای اجماع قاطع بر سر احمدی‌نژاد دچار اختلاف شده‌اند؟
من بیشتر این صحبت‌ها را جنگ روانی می‌دانم، شما مراجعه کنید به دور دوم انتخابات محمدخاتمی و مقایسه کنید که آیا در آن دوره به این میزان که روی کاندیداتوری محمود احمدی‌نژاد توافق وجود دارد برای کاندیداتوری مجدد خاتمی توافق نظر وجود داشت یا نداشت. آنچه که مشخص است اینکه به این میزان اقبال نسبت به خاتمی وجود نداشت، آنها به ضرب و زور با چسب سایت و روزنامه‌ها تلاش می‌کردند که نشان دهند محمد خاتمی تنها گزینه مطرح جریان اصلاحات است، در حالی که آن موقع به علاوه اینکه از داخل کابینه خاتمی کسانی آمدند و کاندیدا شدند، از همسویان وی هم وارد عرصه انتخابات شدند و ماندند، درست است که خاتمی نسبت به بقیه رای بیشتری آورد چونکه برآورد همین بود و الان هم همین‌طور است دلیل آن هم این است که مردم یک دور ریاست جمهوری برای اعتماد به یک نفر کافی نمی‌دانند و برای بار دوم به آن شخص رای می‌دهند ضمن اینکه هر کس دور اول رئیس‌جمهور باشد چون به صورت طبیعی در بورس خبری قرار دارد البته فقط محدود به احمدی‌نژاد نیست! اما چون احمدی‌نژاد را بیشتر تخریب می‌کنند، طبیعتا بیشتر در بورس خبری است و مظلوم واقع می‌شود و مردم بیشتر به او رای می‌دهند. 

واقعا شما معتقدید که احمدی‌نژاد مظلوم واقع شده است؟
بله، چون شماها مظلوم کشید احساس نمی‌کنید مردم درک می‌کنند که احمدی‌نژاد مظلوم واقع شده است. 

همچنان معتقدید که با اجماع قاطع اصولگرایان بر سر کاندیداتوری احمدی‌نژاد وی پیروز دهمین دور انتخابات ریاست جمهوری است؟
شاید اتحاد و اجماع به معنای صد در صد اتفاق نیفتد که ضرورتی هم ندارد، اما آیا در حال حاضر که اجماع 80 درصدی برای کاندیداتوری احمدی‌نژاد وجود دارد اگر تا پایان زمان انتخابات هم بیشتر نشود کافی خواهد بود در حالی که قطعاً تا پایان انتخابات این اجماع بیشتر هم می‌شود. 

با استناد به چه نظرسنجی اعلام می‌کنید که 80 درصد از اصولگرایان از احمدی‌نژاد حمایت می‌کنند؟
شما با استناد به کدام آمار می‌گویید که اجماع 80درصدی حاصل نشده است؟ در همین مجلس شورای اسلامی حدود 150 نفر از نمایندگان چه فردی و چه در قالب فراکسیون حمایتشان را از احمدی‌نژاد اعلام کرده‌اند. 

پس چرا فراکسیون اکثریت در قالب یک بیانیه واحد از کاندیداتوری احمدی‌نژاد حمایت نمی‌کند؟
یک اقل که تعدادشان هم به اندازه انگشتان یک دست هم نمی‌شود معتقدند که فراکسیون نباید در مورد انتخابات موضع‌گیری کند البته شاید این تعداد محدود همفکرانی هم داشته باشند. 

منظورتان ازاین اقل مخالف، علی لاریجانی است؟
نه لاریجانی به خود من گفت که نظرش احمدی‌نژاد است، البته هنوز اعلام موضع صریح نکرده‌اند. 

شما در حالی به اتفاق‌نظر طیف در حمایت از احمدی‌نژاد تاکید می‌کنید که جامعه روحانیت مبارز اعلام می‌کند که شاید در انتخابات کاندیدا نداشته باشد؟
واقعیت این است که پایگاه اجتماعی احمدی‌نژاد، پایگاه خوبی است، نه در این دوره بلکه در تمام انتخابات گذشته هم اجماع احزاب و ژنرال‌ها دلیل اصلی رای‌سازی برای کاندیداها نبوده است، چون اصلا نظام و مردم حزبی نیستند، حمایت احزاب در رای خواص تاثیر دارد، اما در رای توده مردم تاثیر ندارد.
 
نظرتان در مورد کاندیداتوری محسن رضایی چیست؟
ورود آقای رضایی لطمه‌ای به آرای احمدی‌نژاد نمی‌زند رضایی شاید دوروبر یک میلیون رای داشته باشد مثل علی لاریجانی در دور نهم انتخابات ریاست جمهوری.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین