کد خبر: ۸۷۹۵۵۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
نخستین گلزن دو رقمی ایران

تاریخ سازی مهدی طارمی در لیگ قهرمانان اروپا + فیلم

ستاره ایرانی تیم فوتبال پورتو با گلزنی مقابل شاختار دونتسک، تعداد گل‌های خود در لیگ قهرمانان اروپا را دو رقمی کرد.
تاریخ سازی مهدی طارمی در لیگ قهرمانان اروپا + فیلم
آفتاب‌‌نیوز :

تیم فوتبال پورتو درحالی چهارشنبه در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف شاختار دونتسک اوکراین رفت که در پایان این تیم موفق شد با نتیجه ۵ بر ۳ برنده شود و به دور بعدی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند.

در دقیقه ۶٢ بازی مهدی طارمی روی فرار هم بازی خود در گوشه محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد و با ضربه‌ای تماشایی موفق شد گل سوم اژد‌ها را وارد دروازه شاختار کند.

طارمی با این گل در بیست و پنجمین تجربه خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا موفق شد دهمین گل خود در این رقابت‌ها را به ثمر برساند و تبدیل به نخستین بازیکن ایرانی شود که در این مسابقات گل‌های زده خود را دو رقمی می‌کند.

وی در سال ۲۰۲۱، دو گل حساس و زیبا را برای پورتو در مرحله حذفی چمپیونزلیگ به‌ثمر رساند. اولی برابر یوونتوس در یک‌هشتم نهایی و دومی برابر چلسی در یک‌چهارم نهایی.

طارمی فصل بعد در مرحله گروهی یک گل دیگر هم در برابر لیورپول به‌ثمر رساند.

اما شاهکار مهاجم ایرانی در فصل ۲۳-۲۰۲۲ رقم خورد. مهدی طارمی در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا در ۷ مسابقه ۵ گل به‌ثمر رساند. او در مرحله گروهی برابر لورکوزن و کلوب بروژ دبل کرد و یک گل هم مقابل اتلتیکو مادرید به‌ثمر رساند.

او در فصل جاری نیز دو گل به شاختار زد تا تعداد گل‌های خود در این رقابت‌ها را به عدد ١٠ رسانده و نقش مهمی در صعود تیمش داشته باشد.

سردار آزمون دیگر مهاجم تیم ملی ایران با ۶ گل در رده دوم برترین گلزنان ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین