کد خبر: ۸۷۹۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۷

پرز برای گفت و گو درباره ایران عازم آمریکا شد

پرز: ایران می‌خواهد کنترل منطقه را دست بگیرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شیمون پرز، رییس‌جمهور اسرائیل، در اولین ساعات صبح یکشنبه برای دیداری 4 روزه، عازم آمریکا شد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، پرز در این سفر با رییس‌جمهور آمریکا «باراک اوباما»، معاون اول رییس‌جمهور «جوزف بایدن»، وزیر امور خارجه آمریکا «هیلاری کلینتون» و دبیر کل سازمان ملل متحد «بان کی‌مون» دیدار خواهد کرد.

ملاقات پرز با اوباما اولین گفت و گوی رسمی رهبر جدید آمریکا و یک مقام اسرائیلی محسوب می‌شود. محور مذاکرات، تلاش جهانی برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران، روند صلح با فلسطینیان و مسئله یک سرباز اسرائیلی به نام «گیلعاد شالیت» خواهد بود.

پرز به رادیو ارتش گفت: «دولت هم اکنون در حال آماده کردن طرحی برای بازنگری سیاست‌ها است. تا زمانی که این طرح کامل شود، باید صبر کنیم. مهم‌ترین چیزی که متاسفانه نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، ایران است. این کشور قصد دارد کنترل منطقه را در دست گیرد».

در این سفر همچنین «زیپی لوینی»، رهبر اپوزسیون، نیز شرکت خواهد داشت و با وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار خواهد داشت.

«لوینی» روز یکشنبه در مصاحبه با رادیو ارتش، نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو را که قرار است در آینده‌ای نزدیک از واشنگتن دیدار کند، مورد انتقاد قرار داد و گفت: «این که دولت هنوز برنامه‌ای مناسب برای ارائه کردن به آمریکایی‌ها ندارد، مشکل ساز است».

در همین حال، «لیبرمن» وزیر امور خارجه اسرائیل قصد دارد این هفته سفری به اروپا داشته باشد و با مقامات کشورهای ایتالیا، فرانسه، چک و آلمان دیدار کند. [+]






بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین