کد خبر: ۸۷۹۷۸۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۱
تبلیغات

وظایف خانواده داماد در عقد محضری چیست؟

از گذشته تاکنون، مراسم‌های، چون بله برون، عقد و عروسی توسط خانواده عروس و بخشی از آن توسط خانواده داماد برگزار شده‌اند. ممکن است هر خانواده به تنهایی قادر به برگزاری کلیه این مراسم نباشد.
وظایف خانواده داماد در عقد محضری چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

بنابراین، هر یک از این خانواده‌ها موظف به پذیرش بخشی از هزینه‌ها هستند و مسئول اجرای بخش‌های مختلف مراسم می‌باشند. در هر منطقه از کشور ما، مراسم‌های متنوعی وجود دارند، اما به طور کلی، مراسم عقد توسط خانواده عروس برگزار می‌شود و جشن عروسی تحت مسئولیت خانواده داماد قرار دارد. با این حال، اجرای هر یک از این مراسم‌ها کاملاً توافقی بوده و با توجه به تصمیمات و صلاحیت خانواده‌ها صورت می‌پذیرد.

قبل از شروع هر گونه جشن و اجرای مراسم عقد و عروسی، خانواده‌ها در یک جلسه دور یکدیگر جمع می‌شوند و در خصوص نحوه برگزاری مراسم و تقسیم وظایف با یکدیگر توافق می‌کنند.

وظایف خانواده داماد در مراسم عقد شامل مواردی مانند خرید حلقه نامزدی، خرید هدیه از طرف داماد و خانواده داماد، خرید سرویس طلا و لباس عقد و نامزدی، هزینه‌های محضر و شام عقد است، که البته این وظایف نیز ممکن است با توجه به مذاکرات بین دو خانواده و رعایت رسم و رسومات تغییر یابند.

خرید حلقه نامزدی

خرید انگشتر و انتخاب حلقه نامزدی از گذشته تا حال یک نماد قدیمی از عشق ابدی و اتحاد در ازدواج بوده است. این عمل می‌تواند لحظاتی زیبا را برای افراد به ارمغان بیاورد، زیرا خرید حلقه نامزدی و انجام مراسم ازدواج پیوند و ارتباط میان زوجین را محکم‌تر نماید. این حلقه‌ها، علاوه بر ظاهر زیبایی که دارند، با خود زیبایی معنوی نیز به همراه می‌آورند و حس وفاداری و تعهد میان دو نفر را به نمایش می‌گذارند.

در کشور ما، خرید حلقه نامزدی یکی از هدایا ویژه است که خانواده داماد با خود به عنوان نماد بله گرفتن از عروس، در مراسم نامزدی همراه دارند. حلقه نامزدی یکی از الزامات مراسم نامزدی می‌باشد و بعد از این مراسم است که عروس و داماد می‌توانند برای خرید حلقه ازدواج با سلیقه خود اقدام کنند

انتخاب سالن عقد

انتخاب سالن برای مراسم عقد یکی از مهمترین اقدامات این مراسم است. این مراسم باید به شکلی خاطره‌انگیز و رمانتیک برگزار شود تا سال‌ها در ذهن عروس و داماد و خانواده‌ها به یادگار بماند. انتخاب سالن باید با توجه به تعداد مهمان‌ها، دسترسی راحت و امکانات مجلل باشد.

اگر شما به دنبال انتخاب مکان برای برگزاری مراسم عقد خود هستید، بهتر است از صفحه "سالن عقد تهران" دیدن کنید. این صفحه حاوی تمام اطلاعات لازم در مورد مکان‌های مناسب برای برگزاری مراسم عقد می‌باشد.

وظایف خانواده داماد در عقد محضری چیست؟

خرید هدیه از طرف داماد و خانواده داماد

رسومات مختلف در خانواده‌های ایرانی و نیز در سراسر جهان وجود دارد. این امر، بخشی از تاریخ و فرهنگ هر جامعه را شکل می‌دهد. یکی از مسائلی که در تدارکات جشن عروسی و مراسم عقد به آن توجه زیادی می‌شود، هدیه دادن به عروس است.

اگرچه این امر رسمی و الزامی نیست، اما بسیاری از خانواده‌ها این موضوع را جزء تدارکات مهم جشن عروسی می‌دانند. هدیه به عنوان یک نماد از محبت و حمایت به عروس در این رویداد مهم، اغلب در مراسم عقد یا در جشن عروسی به عنوان هدیه به عروس یا زیر لفظی اهدا می‌شود. این هدایا می‌توانند اشیاء خاص، طلا و جواهرات، سکه، بلیط سفر و یا. باشد

تهیه دسته گل عروس و ماشین عروس

تزیین ماشین عروس به منظور گرداندن عروس و داماد به آتلیه، تالار عروسی و باغ تالار، یکی از جلب‌کننده‌ترین جلوه‌های جشن عروسی است. به همین دلیل، طراحی ماشین عروس باید جذاب و زیبا باشد. تهیه دسته گل و گل آرایی ماشین عروس می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلف انجام شود. اما توجه به قوانین رنگ بندی از جوانب مهم در گل‌آرایی ماشین است تا پیام زیبایی از ازدواج و شادی منتقل شود. ماشین عروس و دسته گل آن از نماد‌های اساسی این مراسم محسوب می‌شوند و طرح آن بر اساس سلیقه‌ی زوج انتخاب می‌شود.

عواملی همچون وضعیت آب و هوایی، هزینه و نوع گل‌آرایی ماشین عروس، از اهمیت زیادی برخوردارند. در این زمینه، استفاده از ایده‌ها و ترفند‌های جذاب برای تزیین ماشین عروس می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.

وظایف خانواده داماد در عقد محضری چیست؟

در نهایت

وظایف متعددی به عهده خانواده داماد قرار دارد که با توجه به توافقات و ترتیبات میان طرفین (عروس و داماد)، ممکن است تغییر کند. این وظایف می‌توانند شامل مواردی نظیر خرید حلقه نامزدی، تدارک جشن عقد، هزینه‌های مراسم عقد، و دیگر وظایف مرتبط با مراسم ازدواج باشند ما رزرو و انتخاب تالار عروسی، سالن عقد و یا باغ تالار باشد.

دادن هدیه از خانواده داماد به عروس، یک امر رسمی و واجب نیست؛ اما معمولاً با هدف ثبت خاطرات خوشایند از این لحظات به یادماندنی، خانواده داماد هدیه ویژه‌ای برای عروس در نظر می‌گیرند. این هدایا ممکن است در جشن عروسی در حضور مهمانان یا در مراسم عقد و داخل محضر به عروس تقدیم شوند.

هر شهر دارای سنت‌ها و آداب مختلفی است، و در جشن عروسی، هر خانواده با توجه به سنت‌ها و آداب خود مراسمات را اجرا می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
شبنم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
3
13
واسه شروع زندگی فقط باید تفاهم باشه هیچ کدوم اینا رو نخریدن مهم نیست
زندگی های الان همه چیز میخرن ولی دو روز استفاده نمیکنن طلاق میگیرن
اینقدر این پدر و مادرها به بچه ها مسولیت ندادن فقط درس خوندن هرچیز خواستن محیا کردن وقت ازدواج میکنن بالاخره زندگی بالا و پایین زیاد داره با کوچیکترین وامیدن میگن ما تفاهم نداریم متاسفانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
2
23
کی حوصله این دنگ و فنگ هارو داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
2
13
حیف پول ک خرج یه عده ...بشه راحت ماه عسل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
2
19
رهن خونه انقدر گرونه ک دیگه نمیشه این قرتی بازیها درآورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
2
17
حوصله دارید گذشت اون موقع ک دلخوش بودن الان کسی حوصله عروسی گرفتن و عروسی رفتن نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
1
23
۴ تا ادم ببرید محضر کافیه بقیش الکیه پول خرج نکنید میخورن پشت سرتون حرف میزنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
1
10
خخخخخخخخخخخخخخخ
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین