کد خبر: ۸۷۹۸۲
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۴

آیت الله جوادی آملی:‌ نباید مسجد را به حسینیه تبدیل کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله جوادی‌ آملی با تاکید بر اداره مساجد توسط افراد عالم و عامل گفت: «با جهل علمی و جهالت عملی مساجد را نمی‌شود، اداره کرد لذا باید تلاش کنیم از افراد عالم که به دستورات الهی عمل می‌کنند استفاده شود».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، این استاد حوزه در دیدار رییس موسسه مساجد به نقش ائمه جماعات در ایجاد جاذبه برای حضور مردم اشاره کرد و گفت: «امامان جماعت باید با صداقت و مراقبت از اعمال خود، مردم را به سمت معنویت سوق دهند».

وی گفت: «در مساجد باید مغزهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی که دارای روح پاکی باشند، برای نظام تربیت شوند».

جوادی ‌آملی خاطرنشان کرد: «یکی از خصوصیات نماز، نگهداری انسان از زشتی‌هاست لذا اگر کسی احساس کند که به سمت زشتی‌ها گرایش دارد می‌بایست در چگونگی اقامه نماز خود تجدید نظر نماید».

این استاد حوزه بر سادگی مساجد تاکید و اظهار كرد: «تزیین مساجد، امری است که مورد نکوهش ائمه اطهار(ع) بوده و زمانی که حضرت ولی‌عصر(عج) ظهور کنند این تزیینات را از بین می‌برند».

استاد حوزه علمیه قم گفت: «تامین امکانات مساجد با تزیین آن متفاوت است، بعضی‌ها در مساجد به تهیه امکاناتی روی می‌آورند که هرگز در هیچ یک از روایات، ثوابی برای آن قائل نشده‌اند».

وی درباره گسترش حسینیه‌ها در سراسر کشور اظهار كرد: «مسجد را باید حفظ و نباید مسجد را به حسینیه تبدیل کرد لذا مسوولان توجه داشته باشند حسینیه‌ها نگهبان مساجد هستند و مساجد مربیان حسینه‌ها».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۳
0
0
ببینیم مسجد ما رو میزارن باز باشه.
البته اگر بیان دیدگاه های اقتصادی و فرهنگی و اشتباهات دولت به بسته شدن آن منجر نشود...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین