کد خبر: ۸۸۰۱۷۰
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱

امیر جدید کویت کیست؟

در پی درگذشت «نواف الاحمد الجابر الصباح»، برادر وی «مشعل الاحمد الجابر الصباح» به عنوان امیر جدید کویت انتخاب شد که در اینجا به بخشی از فعالیت‌های امیر جدید پرداخته می‌شود.
امیر جدید کویت کیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

شیخ «نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت امروز (شنبه) درگذشت و با اعلام کابینه این کشور شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح» که پیش از این ولیعهد بود، به عنوان امیر جدید کویت انتخاب شد.

مشعل الاحمد در ۲۷ سپتامبر ۱۹۴۰ در کویت به دنیا آمد. او پسر هفتم شیخ «الاحمد الجابر الصباح» حاکم اسبق کویت است. شیخ مشعل تحصیلات خود را در مدرسه «المبارکیه» آغاز کرد که اولین مدرسه نظامی کویت به شمار می‌رود و بعد از آن در رشته علوم نظامی در دانشکده «هندون» انگلیس مشغول به تحصیل و در سال ۱۹۶۰ میلادی از آن فارغ‌التحصیل شد.

وی بعد از فارغ‌التحصیلی، وارد وزارت کشور کویت شد و پس از طی کردن مناصب مختلف در سال ۱۹۶۷ به عنوان رئیس بخش پژوهش‌های عمومی انتخاب شد که بعدها و با تلاش‌های وی این بخش به عنوان «دستگاه امنیت کشور» نام‌گذاری شد.

امیر جدید کویت کیست؟

شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح»

در ۱۳ آوریل ۲۰۰۴ شیخ مشعل به عنوان نائب‌رئیس گاردملی با درجه وزیر انتخاب شد. امیر جدید کویت همچنین ریاست افتخاری انجمن خلبانان و مهندسان هوانوردی کویت و ریاست دیوان شعرای نبطی را نیز در کارنامه خود دارد.

در سال ۲۰۲۰، شیخ مشعل الاحمد با حکم شیخ نواف الاحمد، امیر فقید کویت و موافقت مجلس امت (پارلمان) این کشور به عنوان ولیعهد کویت انتخاب شد.

شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح امروز ۱۶ دسامبر ۲۰۲۳ به‌عنوان امیر جدید کویت انتخاب شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین