کد خبر: ۸۸۰۲۹
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۲

آغاز انتخابات رياست‌جمهوری از فردا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رييس ستاد انتخابات وزارت كشور گفت: «انتخابات رياست جمهوری فردا(سه‌شنبه) با دستور وزير كشور و ثبت‌نام از داوطلبان آغاز می‌شود».

كامران دانشجو صبح روز دوشنبه در مصاحبه مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار كرد: «انتخابات رياست جمهوری در 368 فرمانداری در كل كشور برگزار می‌شود. ثبت‌نام از فردا ـ سه‌شنبه ـ آغاز می‌شود و سايتی كه برای تسهيل در ثبت‌نام در نظر گرفته شده بود، ثبت‌نام را كامل نمی‌كند؛ چراكه قانون صراحت دارد كانديداها و يا وكيل آن‌ها بايد با حضور در وزارت كشور در انتخابات ثبت‌نام كنند».

وی افزود: «تكميل پرسشنامه اعلام داوطلبين، فرم چهار صفحه‌ای كه در سايت نيز قرار داده شده است و چهار برگ كپی شناسنامه، 12 قطعه عكس 4*6 كه بايد امسال گرفته شده باشد و پشت‌نويسی شده از مداركی است كه داوطلبان بايد به همراه داشته باشند».

وی گفت: «با تسهيلاتی كه برای ثبت‌نام داوطلبان فراهم شده است از وقتی كه معمولا نيم‌ساعت يا 45 دقيقه طول كشيده می‌شد، صرفه‌جويی شده و اين زمان 10 يا 15 دقيقه بيشتر نخواهد بود».

دانشجو گفت: «امروز اطلاعيه ثبت‌نام داوطلبين رسما از سوی وزارت كشور منتشر می‌شود و بحث انتخابات رياست جمهوری فردا ـ سه‌شنبه‌ ـ با دستور وزير كشور آغاز می‌شود. تاكنون تمهيدات انتخابات بود و آغاز انتخابات از فرداست».

رييس ستاد انتخابات وزارت كشور با اشاره به شرايط انتخاب شوندگان كه در ماده 35 قانون آمده است، گفت: «در عين حال وزارت كشور از افرادی كه برای ثبت‌نام حضور پيدا كنند، ثبت‌نام به عمل می‌آورد».

وی همچنين گفت: «تعرفه‌های انتخابات رياست جمهوری تا پايان اين هفته آماده خواهد شد و بعد هم از نيمه دوم خردادماه اين تعرفه‌ها به شعب اخذ رای ارسال می‌شود. تعداد شعب اخذ رای زمانی قطعی می‌شود كه هيات‌های اجرايی تشكيل شود آن‌ها در مورد تعداد شعب اخذ رای تصميم‌گيری می‌كنند. فرمانداری‌ها فرصت دارند هيات‌های اجرايی را از فردا تا هفدهم تشكيل دهند. البته تعرفه‌های سه انتخاب ديگر چاپ شده و مشكلی نداشته‌ايم».

وی افزود: «درباره انتخابات ميان‌دوره‌ای شوراهای اسلامی شهر و روستا بايد گفت كه اين انتخابات در كرمانشاه 92 نفر ثبت‌نام كردند و در شهر آلونيه از توابع استان چهارمحال و بختياری نيز 8 نفر ثبت‌نام كرده‌اند، در مرحله رسيدگی به صلاحيت آن‌ها در هيات‌های اجرايی شهرستان هستيم كه از دهم ارديبهشت آغاز شده و تا 16 ادامه خواهد داشت از يازدهم تا سيزدهم خرداد نيز به مدت دو روز اسامی آن‌ها در شهرستان‌ها آگهی و به مدت هفت روز تبليغات آن‌ها انجام می‌شود».

دانشجو درباره انتخابات ميان‌دوره‌ای چهارمين مجلس خبرگان نيز گفت: «در دو استان تهران و گلستان اين انتخابات برگزار مي‌شود. در تهران 16 نفر و در گلستان 13 نفر ثبت‌نام كرده‌اند. در مرحله‌ رسيدگی به صلاحيت داوطلبان در شورای نگهبان هستيم كه از بيست و سوم فروردين تا 22 ارديبهشت ادامه خواهد داشت و ششم خرداد اسامی آن‌ها آگهی مي‌شود. تبليغات آن‌ها نيز از هفت خرداد به مدت 14 روز انجام خواهد شد».

وی گفت: «در انتخابات ميان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی نيز 128 نفر در شش حوزه‌ انتخابيه ثبت‌نام كرده‌اند، در مرحله بررسی صلاحيت‌ آن‌ها هستيم كه از 13 ارديبهشت شروع و تا اول خرداد ادامه پيدا می‌كند. شورای نگهبان در حال بررسی صلاحيت آن‌هاست. 13 خرداد اسامی آن‌ها به ما اعلام می‌شود. ما آن‌ها را به حوزه‌ انتخابيه‌شان آگهی مي‌كنيم و بعد هم تبليغات انتخاباتی نامزدها به مدت 7 روز ادامه خواهد داشت».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین