کد خبر: ۸۸۰۴۲
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۳
در نقش جهان بررسی می‌شود:

ابیانه از دیروز تا امروز

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: نشست علمی ‌هنر و باستان شناسی «روستای تاریخی، فرهنگی ابیانه» برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس هنری آفتاب، چهاردهمین نشست از سلسله نشست‌های علمی ‌هنر و باستان‌شناسی ، به روستای تاریخی- فرهنگی ابیانه اختصاص یافته است. در این نشست که به همت فرهنگستان هنر و با همکاری مدیریت امور پایگاه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار می‌شود.

سخنرانان این نشست مسعود نصرتی، علیرضا قلی نژاد، عظیمه ریاحی، عباس شاکری، سیدحسن میری، محمد میرشکرایی، رحیم سلامتی، ملیحه صناعتی، بهرخ برومندی، سید محمد بهشتی، بهرخ برومندی، غلامحسین پور مهراب و مجید نوری با ارائه مقالاتی چون «نگاهی اجمالی به طرح جامع حفاظت ابیانه»، «مردم شناسی ابیانه»، «باستان شناسی شرق ابیانه»، «زبان و گویش ابیانه»، «ابیانه، شهر یا روستا»، «ویژگی‌های آیینی و تدفینی در دره تاریخی برز رود» و «شیوه کلی مرمت در ابیانه» جنبه‌های مختلف فرهنگی و تاریخی این روستا را تحلیل و بررسی خواهند کرد.

در ادامه این نشست، فیلم مستند ابیانه؛ ساخته جمشید خوشدل به نمایش در آمده و از پژوهشگر برتر پایگاه؛ بهرخ برومندی تقدیر خواهد شد. برنامه جنبی این نشست، نمایشگاهی از فعالیت‌های پایگاه است که در فضای باز نقش جهان برقرار خواهد بود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند از ساعت 10صبح، روز چهارشنبه16 اردیبهشت ماه ، به مرکز هنرپژوهی نقش جهان واقع در خیابان ولیعصر، ضلع جنوبی پارک ساعی، شماره 1101 مراجعه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین