کد خبر: ۸۸۰۹۳۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

پیش بینی فرونشست زمین در کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: تاکنون از سوی مراجع به صورت علمی گزارش فرونشستی نداشتیم، اما به دلیل استفاده بسیار شدید از آب‌های زیرزمینی در بخش صنعت و کشاورزی، فرونشست پیش‌بینی می‌شود.
پیش بینی فرونشست زمین در کرمانشاه
آفتاب‌‌نیوز :

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به تغییرات اکوسیستمی در کشور و به طور خاص در کرمانشاه، این استان در رده قرمز از نظر بحث خشکسالی قرار دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون از سوی مراجع به صورت علمی گزارش فرونشست زمین نداشتیم، اضافه کرد: به دلیل استفاده بسیار شدید از آب‌های زیرزمینی در بخش صنعت و کشاورزی، فرونشست پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در توضیح تمهیدات پیش‌بینی شده در این راستا، تصریح کرد: از آب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب‌های شهری استان به صورت تخصصی استفاده نمی‌شد که با پیگیری‌های صورت گرفته مدیریت پساب‌ها و استفاده آن در بخش صنعت و کشاورزی در مدیریت بحران مصوب شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قرارداد پساب شهرستان اسلام‌آباد غرب برای پتروشیمی این شهرستان انجام شده و همچنین با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صنایع شرق استان(پتروشیمی‌ها، نیروگاه و همچنین پالایشگاه آناهیتا) از پساب شهرستان کرمانشاه برای خوراک آب این واحدها استفاده شود.

یگانه تصریح کرد: الان اقدامات نهایی برای انتقال پساب شهرستان کرمانشاه به صنایع غرب استان نیز انجام شده است.

وی افزود: برای داشتن صنعت خوب باید از آب پایداری استفاده کنند که در حال حاضر از آب زیرزمینی و یا چاه استفاده می‌کنند که امکان دارد به دلیل تنش آبی، با مشکلاتی مواجه شوند که در اینجا با اشتفاده از پساب، دسترسی به آب پایدار خواهند داشت.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین