کد خبر: ۸۸۱۴۹
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۲:۱۷

هاشمی: تغییری عملی در سیاست‌های آمریکا ندیده‌ایم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجلس نمایندگان بوسنی و هرزگوین صبح امروز با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفتگو کرد. 

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار تقویت همکاری و روابط را به نفع دو کشور عنوان کرد و گفت: «عزم سیاسی جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین در زمینه ارتقا سطح مناسبات می تواند در آینده زمینه های وسیعی برای همکاری ایجاد کند».
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ابراز خرسندی از برقراری صلح و امنیت در بوسنی و هرزگوین و فراهم شدن امکان توسعه و پیشرفت این کشور، تصریح کرد: «تعامل گروهها و اقوام در بوسنی و هرزگوین بهبود وضع اقتصادی مردم این کشور را به همراه خواهد داشت».
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به ضرورت شناسایی امکانات و قابلیتهای تجاری اقتصادی ایران و بوسنی و هرزگوین بر گسترش روابط و تقویت همکاری بخش خصوصی دو کشور تاکید کرد. 

وی در این دیدار با اشاره به مواضع دولت جدید آمریکا در خصوص جمهوری اسلامی ایران، در جواب سؤال رئیس مجلس بوسنی و هرزگوین گفت: «تغییر عملی در سیاست‌ها و رفتار آمریکاییها با ایران دیده نشده است». 

«بریز بلکیچ»، رئیس مجلس نمایندگان بوسنی و هرزگوین نیز در این دیدار با اشاره به علاقه کشورش برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران،گفت: «تقویت همکاریها و مراودات و تقویت گروههای دوستی پارلمانی دو کشور می تواند در گسترش روابط موثر باشد».
 
وی با اشاره به مذاکرات خود برای تقویت ارتباطات میان سازمانها و بخشهای مختلف فعال میان دو کشور اظهار امیدواری کرد روابط خوب و دوستانه میان ایران و بوسنی و هرزگوین تداوم یابد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۵
0
0
حالا آقای هاشمی تو انتخابات از کی حمایت می کنه؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین