کد خبر: ۸۸۱۶۴۲
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

تصاویر| کُری‌خوانی عجیب چینی‌ برای ماشین‌های آلمانی و آمریکایی!

نیو به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان چینی، از محصول پرچمدار خود به نام ET ۹ رونمایی کرد. ET ۹ که برای رقابت با خودرو‌هایی مانند تسلا مدل S، مرسدس بنز EQS و بی ام و i ۷ و همچنین همتایان بنزینی آن‌ها مانند S کلاس و سری ۷ قرار معرفی شده، یک معماری جدید ۹۰۰ ولتی و ۷۰۰ اسب بخار قدرت زیر کاپوت است.
تصاویر| کُری‌خوانی عجیب چینی‌ برای ماشین‌های آلمانی و آمریکایی!
آفتاب‌‌نیوز :

امیرمسعود عابدین: طراحی نیو ET ۹ تلفیقی از یک کراس‌اوور و سدان بوده و این امر نه تنها در طراحی، بلکه در فاصله شگفت آور آن از سطح زمین برای یک سدان فول سایز نیز مشهود است.

ET ۹ دارای خط سقف فست بک و کشیده بوده و امضای طراحی نیو را همچنان حفظ می‌کند.

امضای طراحی آن شامل قسمت جلوی تیز با چراغ‌های جلوی باریک و چراغ‌های عقب متصل است.

نمای عقب آن شبیه به پورشه تایکان به نظر می‌رسد. با این حال، برخلاف برادر کوچکتر خود، یعنی ET ۵، ظاهر اسپرت کمتری دارد.

از نظر ابعاد، ET ۹ دارای طول ۵۳۲۴ میلی‌متر (۲۰۹.۶ اینچ)، عرض ۲۰۱۶ میلی‌متر (۷۹.۴ اینچ) و ارتفاع ۱۶۲۰ میلی‌متر (۶۳.۸ اینچ) با فاصله بین دو محور سخاوتمندانه ۳۲۵۰ میلی‌متری (۱۲۸ اینچ) است.

برای مقایسه، مرسدس EQS دارای طول ۵۲۶۵ میلی متر (۲۰۷.۳ اینچ)، ارتفاع ۱۵۲۰ میلی متر (۵۹.۸ اینچ) و عرض ۱۹۲۶ میلی متر (۷۵.۸ اینچ) با فاصله بین دو محور ۳۲۱۰ میلی متری (۱۲۶.۴ اینچ) است.

سایر ویژگی‌های قابل توجه عبارتند از دستگیره‌های در مخفی، یک اسپویلر فعال عقب جمع شونده و رینگ‌های ۲۳ اینچی چند پره با کاپ رینگ خود ترازشونده که یادآور رولزرویس است و در حالی که خودرو در حال حرکت است، ایستاده باقی می‌ماند.

Nio هنوز طراحی داشبورد را به طور کامل فاش نکرده است، اما جزئیات زیادی در مورد قسمت سرنشینان عقب به اشتراک گذاشته است. واضح است که اولویت‌های این شرکت به سمت افرادی است که روی صندلی عقب نشسته‌اند، مانند پهن کردن فرش قرمز برای مسافران خطوط هوایی درجه یک.

صندلی‌های عقب ET ۹ دارای زاویه تنظیم پشتی تا ۴۵ درجه، عرض بالشتک صندلی ۵۸۲ میلی‌متری (۲۲.۹ اینچ) و ۱۱ تنظیم با یک کلیک هستند. به‌علاوه، این خودرو دارای ۷ آفتاب‌گیر برقی است که با فشار دادن یک دکمه فعال می‌شوند.

از دیگر امکانات رفاهی می‌توان به صفحه نمایش ۸ اینچی تبلتی که بین صندلی‌ها قرار گرفته، یخچال هوشمند و دو صفحه نمایش ۱۴.۵ اینچی AMOLED که در پشت صندلی‌های جلو نصب شده‌اند، اشاره کرد.

ET ۹ به جای پنل ابزار سنتی، به یک سیستم نمایشگر هدآپ و یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی AMOLED به سبک تبلت در کنسول مرکزی متکی است. نیو همچنین به طراحی فرمان جمع شونده اشاره می‌کند که می‌تواند در هنگام درگیر شدن عملکرد رانندگی هوشمند در پنل ابزار قرار گیرد.

از نظر ایمنی و فناوری، ET ۹ به سه سنسور لیدار شامل یکی در مرکز و دو دوربین با کیفیت بالا در لبه جلویی سقف مجهز شده است. علاوه بر این، آینه‌های دید عقب دیجیتالی نیز دارد.

ET ۹ بر روی پلتفرم نسل سوم نیو ساخته شده که دارای معماری ۹۰۰ ولت بوده که اولین نمونه در چین است که در بالاترین ولتاژ ۹۲۵ ولت کار می‌کند. این ساختار امکان شارژ سریع با حداکثر توان ۶۰۰ کیلووات و حداکثر جریان ۷۶۵ آمپر را فراهم می‌کند.

به گفته نیو، این کار شارژ فوق‌العاده سریع باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی را که شامل ۴۶۱۰۵ سلول است، تسهیل می‌کند و تنها با شارژ ۵ دقیقه‌ای، برد را ۲۵۵ کیلومتر (نزدیک به ۱۶۰ مایل) افزایش می‌دهد.

همانند سایر محصولات نیو، ET ۹ از تعویض کامل باتری تنها در ۳ دقیقه پشتیبانی می‌کند.

ET ۹ مجهز به Sky Ride، سیستم شاسی هوشمند نیو است که شامل فرمان پذیری چرخ‌های عقب با حداکثر زاویه ۸.۳ درجه و سیستم تعلیق کاملاً فعال است که هر کمک فنر به طور مستقل توسط یک ضربه‌گیر کنترل می‌شود.

دو موتور الکتریکی قدرت ET ۹ را تامین می‌کنند: یک موتور در جلو با قدرت ۱۸۰ کیلووات (۲۴۱ اسب بخار) و یک موتور در عقب با قدرت ۳۴۰ کیلووات (۴۵۶ اسب بخار). آن‌ها با هم، خروجی ترکیبی ۵۲۰ کیلووات یا ۶۹۷ اسب بخاری را ارائه می‌دهند.

اگرچه Nio برنامه‌ای برای در دسترس بودن ET ۹ در بازار‌های دیگر را فاش نکرده است، در حال حاضر پیش‌سفارش آن در چین باز است و تحویل ET ۹ برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است. قیمت آن از حدود ۱۱۲،۸۰۰ دلار آمریکا شروع می‌شود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین