کد خبر: ۸۸۱۶۷۰
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

بیماری اضطرابی پانیک را بیشتر بشناسید

موضوعی که مردم با آن مواجه می‌شوند و گاهی مجبور می‌شوند حتی شبانه خود را به اورژانس‌های روانپزشکی برسانند بیماری‌های اضطرابی یا پانیک است.
بیماری اضطرابی پانیک را بیشتر بشناسید
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر فائزه تاتاری متخصص اعصاب و روان و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این خصوص گفت: اضطراب تا حدی واکنش طبیعی است و مکانیسم دفاعی ما در برابر خطر می‌باشد، اما معمولا در مورد حملات استرسی بدون اینکه موضوع و یا حادثه‌ای برای استرس و اضطراب وجودداشته باشد این حمله پیش میاد.

وی گفت: علائم به صورت ترس ناگهانی و شدید نشان داده می‌شود به طوریکه آرامش فرد را بهم میزند و در حد چند دقیقه تپش قلب، لرزش و تنگی نفس ایجاد می‌کند و بیمار گمان می‌کند که بیماری قلبی دارد و حتی گاهی فرد احساس می‌کند که هر لحظه ممکن است دیوانه شود.

به گفته دکتر تاتاری بخشی از بیماری‌های جسمانی هم مانند: کم کاری یا پرکاری تیروئید یا کمبود ویتامین ب ۱۲ یا کمبود آهن باعث این بیماری می‌شود.

این پزشک متخصص عنوان کرد: عمدتاً ترس و اضطراب علائمی را در فرد ایجاد می‌کند که آرام آرام روی عملکرد اجتماعی و روابط با دیگران تاثیر می‌گذارد و اهمیت این موضوع را دو چندان می‌کند.

وی با بیان اینکه درمان‌های خاصی مثل درمان‌های دارویی و درمان‌های غیر دارویی موثر برای این بیماری وجود دارد گفت: یک باور اشتباه وجود دارد که دارو‌هایی که برای اضطراب استفاده می‌شود باعث اعتیاد به آن دارو‌ها می‌شود و این باور درست نیست، چون اگر دارو به اندازه باشد به هیچ وجه باعث اعتیاد نمی‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین