کد خبر: ۸۸۱۷۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

سرانه مصرف آبزیان در کشور چقدر است؟

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران گفت: در حال حاضر درآمد کشور از محل صادرات شیلات سالانه حدود ۶۰۰ میلیون دلار است ولی این ظرفیت وجود دارد که این درآمد به یک میلیارد دلار برسد.
سرانه مصرف آبزیان در کشور چقدر است؟
آفتاب‌‌نیوز :

علی اکبر خدایی روز یکشنبه سوم دی ماه در هفتمین کنگره بین المللی «تحقیقات شیلات و آبزیان» که در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی مستقر در استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: محصولات آبزیان و شیلات ایران به ۵۵ کشور دنیا صادر می‌شود که شاخص بسیار مهمی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در حال حاضر درآمد کشور از محل صادرات شیلات سالانه حدود ۶۰۰ میلیون دلار است ولی این ظرفیت وجود دارد که این درآمد به یک میلیارد دلار برسد.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود اصول استانداردهای بین المللی بازارها در فرایند صادرات رعایت شود، توضیح داد: با این شرایط امیدواریم طی سال‌های آینده میزان صادرات افزایش به سزایی داشته باشد.

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با بیان اینکه در بخش صید و صیادی فشار زیادی بر ذخایر دریایی کشور وجود دارد، افزود: در بحث کنترل و نظارت در این بخش ضعف‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود.

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران گفت: برای رفع چالش‌های شیلات کشور تکیه بر علم و دانش و حرکت به سمت اصلاح ساختارهای تولید با استفاده از فناوری های نوین ضروری است.

وی بیان کرد: با تمام ناملایماتی که بر کشورمان تحمیل شده اما گام‌های پیشرفت با سرعت رو به جلو است و در حوزه آبزی پروری نیز رشد تولید در ایران نسبت به دنیا مناسب است.

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران در پایان به سرانه مصرف آبزیان اشاره کرد و گفت: سرانه مصرف آبزیان در ایران از یک کیلوگرم در سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اکنون به ۱۴ کیلوگرم رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین