کد خبر: ۸۸۲۰۱
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۸
در حواشی دومین روز ثبت نام کاندیداها:

یک کاندیدا: حتی با آنگلا مركل نيز دست می‌دهم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عبدالمجيد سپيدكاسه فردی كه همواره در انتخابات مختلف برای داوطلبی به ستاد انتخابات مراجعه می‌كند، گفت كه ديشب را تا صبح كنار خيابان خوابيدم.

دومين روز از نام‌نويسی داوطلبان كانديداتوری انتخابات رياست جمهوری دهم در حالی آغاز شد كه عبدالمجيد سپيدكاسه پيرمرد 75 ساله‌ای كه همواره با حضور در ستاد انتخابات كشور برای هر دوره ثبت‌نام می‌كند، از جمله اولين افرادی بود كه با ارائه مدارک خود رسما ثبت‌نام كرد.
حتی با آنگلا مركل نيز دست می‌دهم
وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «خود را يک اصلاح‌طلب واقعی می‌دانم و مردم بايد بدانند كه جنگ ايران و عراق را من مديريت كردم و طراح سدهای ايران هستم و راه مكه را پس از دو سال بسته شدن، من برای مردم باز كردم».

وی كه خود را ساكن روستای كدكن شهرستان تربت حيدريه معرفی كرد، افزود: «در دامداری و كشاورزی موفق هستم و 50 ميش دارم و در ميان كانديداهای مطرح كسی را بالاتر از خودم نمی‌شناسم و به نفع هيچ كسی حتی كروبی و رفسنجانی و برادرش كنار نمی‌روم».

وی بيان كرد:‌ «ديشب را تا صبح كنار خيابان خوابيدم و اگر رئيس‌جمهور شوم در هر شهر 4 هتل رايگان می‌سازم و معتقدم رياست جمهوری برای من مثل كليد بهشت است. خدا می‌داند تائيد شوم يا نه؟ اما اگر تائيد شوم مشكلات كشور را حل می‌كنم و با همه حتی آنگلا مركل نيز دست می‌دهم»!

وی در خصوص نقش زنان در كابينه‌اش گفت: «همسرم مريض است و نه مرده و نه زنده است كه بخواهم در اين زمينه صحبتی بكنم. من هم سی دی چاپ كردم و هم شعرهای خود را برای مردم از طريق تلويزيون و روزنامه‌ها می‌خوانم و هيچ كسی را بالاتر از خودم نمی‌شناسم».

وی بر خلاف نظرهای خود در دوره گذشته نام‌نويسی در انتخابات رياست جمهوری نهم نيز اظهار داشت: «با اوباما هم دست می‌دهم».

در مورد اولويت كاری فكر نكردم
ايرج ساعتچی كه شغلش ساعت‌سازی است، در دومين روز ثبت نام از كانديداهای رياست جمهوری در ستاد انتخابات وزارت كشور ثبت نام كرد.

ايرج ساعتچی 42 ساله با تحصيلات ديپلم بعد از ثبت نام در انتخابات رياست جمهوری گفت: «در مورد اولويت كاری فكر نكردم، چون اين شروع كار است».

وی ادامه داد: «در زمان جنگ به دنبال تحصيلات نبودم و اسم و شهرت ندارم كه بخواهم رقيب داشته باشم».

ساعتچی، آبادانی و سازندگی را مهمترين اولويت كشور دانست و گفت: 200 هزار تومان برای تبليغات كنار گذاشتم و البته فكر نمی‌كنم تاييد صلاحيت بشوم كه در اين صورت به موسوی رای می‌دهم، ولی اگر تاييد صلاحيت شوم به نفع كسی كنار نمی‌روم و هنوز هم شعار تبليغاتی ندارم.

ساعتچی در ادامه در خصوص ارتباط با آمريكا گفت: «ارتباط با آمريكا صورت می‌گيرد و در نهايت هرچه مملكت صلاح بداند همان می‌شود».

حسين بردفن دندانپزشک ساكن هايدلبرگ آلمان نيز در دومين روز ثبت نام از كانديداهای رياست جمهوری در ستاد انتخابات وزارت كشور حاضر شد و نام خود را در ميان كانديدهای انتخابات رياست جمهوری ثبت كرد.

وی با اشاره به كتابش به اسم فردايی روشن گفت: «مضمون اين كتاب سياسی، ادبی، اجتماعی و خانوادگی است و برنامه‌های اقتصادی من بيشتر در خصوص معافيت ماليات از طبقه ضعيف جامعه است». 

برای پنجمین بار کاندیدا می‌شوم 
يكی از ثبت نام كنندگان انتخابات گفت: «من رجل سياسی هستم و اين بار پنجمی است كه كانديدای رياست‌جمهوری می‌شوم و كانديداتوری در خانواده ما ارثی است».

اسماعيل احمدی راغب دارای مدرک ديپلم و كارمند شهرداری با حضور در ستاد انتخابات وزارت كشور در دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوری ثبت‌نام كرد.

وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «من از رجال سياسی هستم و اين بار پنجمی است كه كانديدای رياست‌جمهوری می‌شوم و هدفم خدمت است».

احمدی ادامه داد: «من از سن 30سالگی دوست داشتم رئيس‌جمهور بشوم و كانديداتوری در خانواده ما ارثی است».

وی در ادامه اظهار داشت: «با توجه به حركتهای احمدی‌نژاد در سياست‌های داخلی ابتدا بايد به جوانان پرداخته شود و ما در سياست‌های خارجی نيز رئيس هستيم كه يكی از نقاط ضعف ما در سياست‌خارجی عدم ارتباط با آمريكا است».

اين ثبت نام كننده انتخابات رياست جمهوری در پاسخ به اينكه به كدام يک از كانديداهای احتمالی رياست‌ جمهوری رای می دهيد، گفت: «من به هيچ كدام از اين كانديداها رای نمي‌دهم و من يك فرد حزبی نيستم؛ چرا كه احزاب فقط در زمان انتخابات فعاليت مي‌كنند و در زمان‌های ديگر كارايی ندارند».

احمدی در پاسخ به اينكه اولين قدمی كه در خصوص حوزه فرهنگ انجام مي‌دهيد چيست؟ گفت: «گشت ارشاد را بر می‌دارم و رئيس‌جمهور توانايی برداشتن گشت ارشاد را دارد».

ثبت نام یک دكتر عجيب برای کاندیداتوری
محسن يگانه‌فر يكی از داوطلبين دهمين دوره رياست جمهوری كه در ابتدا خود را ليسانس مديريت صنعتی و پس از آن دكترای پزشكی و جراح داخلی معرفی كرد، در جمع خبرنگاران گفت: «سال 1349 برای دريافت دكترای پزشكی وارد دانشگاه شدم و در سال 1381 درس خود را به پايان رساندم و هم اكنون به همراه يک پزشک ديگر و با كمک يكديگر، كار نوشتن نسخه‌ها را برای مردم را انجام می‌دهيم».

وی ادامه داد: «به كشورهای مختلفی سفر كرده‌ام و برج ايفل را در انگلستان از نزديک ديده‌ام»!

يگانه‌فر در ادامه سخنان عجيب خود ادامه داد: «در قالب ائتلاف بزرگی كه با احمدی‌نژاد تشكيل داده‌ايم هر وزارتخانه و حتی جايگاه رئيس‌ جمهوری را با 2 نفر اداره می‌كنيم و من دست‌های نامرئی انتخابات رياست جمهوری خواهم بود».

اين داوطلب كانديداتوری دهمين دوره انتخابات بيان داشت: «برای توسعه كشور 16 محور در نظر گرفته‌ام كه با كمک دوست خود كه با هم نسخه می‌پيچيم، آنها را به تدريج اعلام می‌كنم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۶
0
1
از این خبرها بیشتر بدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۶
0
1
خدا به همشون توفیق بده
ناشناس
|
Ukraine
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۷
0
1
شاید اینا از بعضی از کاندیداهای مطرح بیشتر سرشون بشه !!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین