کد خبر: ۸۸۲۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۷
واکنش ضرغامی به انتقادات کاندیداهای منتقد دولت؛

برای نخستین بار مناظره کاندیداها در تلویزیون برگزار می‌شود

برنامه‌های مهیج صدا و سیما از اول خرداد شروع می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عزت‌الله ضرغامی اعلام کرد: «صداوسیما با بسیج توان و امکانات خود، ضمن بی‌طرفی کامل، با برنامه‌های متنوع، آگاهی بخش و جذاب به ویژه مناظره رو در روی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، زمینه‌های لازم را برای حضور هر چه پرشور ملت در جشن ملی انتخابات فراهم می‌کند».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، رییس صداوسیما در جمع مدیران ارشد و میانی این سازمان که از سراسر کشور برای شرکت در دوازدهمین نشست سراسری به تهران آمده بودند، دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: «رسانه‌ی ملی رهنمود امام راحل عظیم الشان را مبنی بر این که میزان رای ملت است راهبردی نورانی و جاودانه می‌داند و با تکیه بر نگاه حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب تلاش می‌کند زمینه‌های لازم را برای حضور پر شور، شاداب و تعیین کننده مردم در پای صندوق‌های رای فراهم آورد».

ضرغامی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری، هر رای مردم را در انتخابات موجب افزایش ذخیره سعادت و پیشرفت کشور و تضمین کننده ارتقای اعتدار و عزت ملی خواند و گفت: «هر انتخابات فرصتی برای ملت و مسؤولان است و صداوسیما در این زمینه مسؤولیت‌های حساس و بسیار سنگینی بر عهده دارد».

بر اساس این گزارش، «نگاه بیطرفانه» به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی برنامه‌های انتخاباتی صدا و سیما از جمله مواردی بود که در سخنان رییس رسانه ملی بارها مورد تاکید قرار گرفت.

ضرغامی گفت: «نگاه صدا و سیما به هر نامزدی که صلاحیتش احراز شود نگاه یکسانی است و نام هر کس به پشتوانه رای ملت از صندوق‌های رای بیرون آید رسانه ملی هم چون همه بخش‌های دیگر کشور، در خدمت منتخب ملت خواهد بود تا روند دستیابی ایران بزرگ به جایگاه شایسته ملت، با شتاب بیشتری دنبال شود».

رییس صدا و سیما در تبیین مفهوم «بی‌طرفی کامل» این رسانه تاکید کرد: «آحاد مسؤولان و مدیران سازمان باید از هر حرکت فردی و سازمانی که شائبه گرایش به نامزد خاصی داشته باشد جداً پرهیز کنند و هیچ گونه گرایشی به هیچ یک از نامزدهای محترم در برنامه‌های رسانه ملی، حق حضور و بروز ندارد، چرا که در غیر این صورت در پیشگاه پروردگار، رهبری و مردم مسؤول خواهیم بود».

ضرغامی در تشریح ویژگی‌های انتخاباتی خوب و قابل قبول گفت: «از نگاه رهبر فرزانه انقلاب، انتخاباتی مورد قبول است که قانونمند، سالم، آزاد، رقابتی، بدور از اخلاق تخریبی و سیاه نمایی و با مشارکت پرشور و گسترده مردم برگزار شود».

رییس رسانه‌ی ملی افزود: «انتخابات با تکیه بر آگاهی و خرد جمعی باید موجب افزایش همگرایی و وحدت ملی، اقتدار و عزت ملی شود و با ایجاد امیدواری و شادابی بیشتر در ملت تداوم و تعمیق گفتمان انقلاب اسلامی را تضمین کند».

رییس صدا و سیما، دستاوردهای نظام را متعلق به همه مردم دانست و گفت: «رقابت‌های انتخاباتی نباید این دستاوردهای تحسین برانگیز را مورد خدشه و سوال قرار دهد و طبعاً صدا و سیما از بروز و ظهور اینگونه مسائل در برنامه های انتخاباتی خود جلوگیری می کند».

ضرغامی در ادامه سخنان خود در جمع مدیران این رسانه در سراسر کشور با اشاره به آغاز برنامه‌ای انتخاباتی رسانه ملی از نیمه دوم سال گذشته در دو بعد تولید و اطلاع رسانی گفت: «تدوین این برنامه‌ها در نیمه سال 87 انجام شد و صدا وسیما با قوت به اجرای این برنامه‌ها ادامه می‌دهد».

وی، برنامه انتخاباتی صدا و سیما را حرفه‌یی، دارای سیری منطقی، علمی و متکی بر تجربیات انتخابات گذشته اعلام و تاکید کرد: «رسانه ملی هنوز به مرحله تهییجی برنامه‌های انتخاباتی نرسیده است و اگر کسانی علاقه‌مند هستند و یا تصور می‌کنند که باید از هم اکنون وارد مرحله تهییج مردم شد باید بدانند که این نگاه، حرفه‌یی و رسانه‌یی نیست و نتیجه آن حتماً منفی خواهد بود».

رییس رسانه ملی با رد هر گونه شتاب زدگی در برنامه‌های انتخاباتی تصریح کرد: «صداو سیما تابع فشارهای بیرونی و یا تحلیل‌های ناشی از اصالت دادن به فعالیت شبکه‌های رقیب نخواهد شد و بر اساس همان برنامه‌ریزی حرفه‌یی خود عمل خواهد کرد».

ضرغامی در همین زمینه برخی توقعات نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری را برای انعکاس بیشتر فعالیت‌های تبلیغاتی آن‌ها، قابل درک خواند اما خاطرنشان کرد: «این خواسته‌ها در چارچوب وظایف قانونی رسانه نیست و در هیچ دوره‌ای بر اساس این توقعات عمل نشده است و رسانه ملی نیز حاضر نیست ضوابط قانونی، علمی و حرفه‌یی را برای برخی توقعات نادیده بگیرد».

ضرغامی گفت: «علاوه بر برنامه‌های جذابی که مبتنی بر تجربیات دوره‌های قبل است مناظره نامزدها را به عنوان ابتکاری مهم پیگیری می‌کنیم و با توجه به رضایت نامزدها از این ابتکار، امیدواریم پخش مناظره عالمانه، مثبت، جذاب و مفید نامزدهای ریاست جمهوری از رسانه ملی بر شور انتخابات بیفزاید و مردم با انگیزه قوی تر و آگاهی بیشتر در پای صندوقهای رای، حضور چشمگیر پیدا کنند».

همچنین در گزارش امروز آمده است: «نظارت جدی بر برنامه‌های انتخاباتی، زمان بندی دقیق این برنامه‌ها در شبکه‌های ملی و استانی، استفاده از همه قشرهای موجه و مورد اعتماد مردم و حضور پرشور، فعال و آزادانه مردم در برنامه‌های انتخاباتی از جمله توصیه‌های رییس صدا و سیما خطاب به مدیران رسانه ملی بود».

ضرغامی هم چنین با اشاره به موقعیت ممتاز جمهوری اسلامی در منطقه و جهان گفت: «ملت عزیز ایران در این مقطع سربلندتر از همیشه به آینده چشم دوخته و مواضع ایران به پارامتری تعیین کننده در مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده است و این واقعیات مسؤولیت شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما را در انعکاس هنرمندانه حضور ملت در انتخابات ریاست جمهوری مضاعف می‌کند».

رییس صدا و سیما در جمع بندی بخش انتخاباتی سخنانش گفت: «ترویج گفتمان رهبری و بیان هنرمندانه مطالبات ایشان از دولتمردان که تجلی مطالبات ملت است روح و جوهره برنامه‌های انتخاباتی صدا و سیماست».

ضرغامی ابراز امیدواری کرد به فضل الهی و با برنامه‌های جذاب و متنوعی که پخش آنها از اول خرداد شتاب می‌گیرد فضای کاملاً مناسبی برای حضور پرشور و تعیین کننده مردم در پای صندوق‌های اخذ رای ایجاد شود و رسانه ملی به وظایف سنگین و حساس خود در این زمینه به درستی عمل کند.

رییس صدا و سیما با اشاره به تدبیر رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جاری به سال «حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف» گفت: «رسانه ملی از همان روزهای اول سال با تنظیم سیاست های لازم برای تحقق رهنمود رهبر مقظم انقلاب اسلامی حرکت را آغاز کرده است».

ضرغامی تدبیر مقام معظم رهبری را فرصتی استثنایی برای صدا و سیما در روند اصلاح فرهنگ جامعه برشمرد و افزود: «رسانه ملی با نگاه استراتژیک، عمیق، همه جانبه و بدور از افراط و تفریط همه توان و هنرمندی خود را برای آموزش و ترویج فرهنگ مصرف صحیح بکار می گیرد».

رییس رسانه ملی در پایان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ پرهیز از تجمل و تشریفات در برنامه سازیها و فعالیت‌های مختلف صدا و سیما گفت: «مدیران رسانه ملی موظفند در جهت بهینه‌سازی روند هزینه‌های داخلی سازمان نیز برنامه ریزی دقیقی انجام دهند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۶
0
0
الحق و والانصاف تا حالا كه غير از اين نبوده. تا 22 خرداد رساننه ملي باشه مال رييس جمهور، بعد از اون تا 4 سال در اختيار بقيه كانديداها!
ناشناس
|
Austria
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۶
0
0
درود بر ضرغامی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۶
0
0
درود بر ضرغامی و بی طرفی اش در انتخابات رییس جمهوری.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۶
0
0
بابا شما دیگه کی هستین ؟ این پیام من نبود نصف پیام منو خوردین . بی انصافها!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین