کد خبر: ۸۸۲۲۵
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۸

كشتی آزاد ايران قهرمان آسيا شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تيم ملی كشتی آزاد ايران با پنج مدال طلا و دو برنز به همراه كسب 66 امتياز قهرمان آسيا شد.

بيست و دومين دوره مسابقات كشتی آزاد قهرمانی آسيا در پاتايای تايلند به پايان رسيد كه تيم ملی ايران برای نوزدهمين بار قهرمان آسيا شد.

در روز دوم مسابقات و در فينال وزن 74 كيلوگرم صادق گودرزی به مصاف عبدالحكيم شاپيف از قزاقستان رفت. گودرزی در تايم اول با دفاع حريف قزاق خود روبرو شد اما با زيرگيری‌های خود سرانجام حريف را در خاک نشاند و تايم اول را يک بر صفر برد.

در تايم دوم باز هم گودرزی مهاجم بود اما به دليل خروج از تشک يک امتياز از دست داد. در ادامه گودرزی با تكيه بر تبحر خود در زيرگيری بار ديگر به امتياز رسيد و با پيروزی در تايم دوم قهرمان وزن 74 كيلوگرم آسيا شد.

مسابقه پايانی وزن 84 كيلوگرم نيز بين احسان لشگری و لی‌جائه سانگ از كره جنوبی برگزار شد كه ملی‌پوش ايران تايم اول را پنج بر يک به سود خود پايان داد و در تايم دوم هم در يک مبارزه يک طرفه حريف خود را ضربه فنی كرد تا در اولين حضور خود در تيم ملی، قهرمان آسيا شود.

در ادامه‌ی رقابت‌ها، سعيد ابراهيمی نايب قهرمان سال 2007 جهان در فينال وزن 96 كيلوگرم برابر انخامگالان از مغولستان قرار گرفت كه در تايم اول با اجرای فن تندر چهار بر صفر پيروز شد. ابراهيمی در تايم دوم هم كار دشواری مقابل اين حريف پيش رو نداشت و با پيروزی در اين تايم قهرمان آسيا شد. ابراهيمی يک بار هم در سال 2005 و در وزن 84 كيلوگرم قهرمان آسيا شده است.

اما، در مسابقه پايانی اين رقابت‌ها، فردين معصومی در فينال 120 كيلوگرم با نام كيونگ جين از كره جنوبی مبارزه كرد كه تايم اول را با حملات پياپی خود شش بر صفر به پايان رساند و در تايم دوم هم با همين نتيجه به برتری رسيد تا تيم ملی كشتی آزاد ايران با پنج مدال طلا و دو برنز قهرمان آسيا شود. اين چهارمين مدال طلای معصومی در مسابقات آسيايی بود.

مهدی تقوی در 66 كيلو، صادق گودرزی در 74، احسان لشگری در 84، سعيد ابراهيمی در 96 و فردين معصومی در 120 كيلو طلايی‌های ايران در تايلند بوند و حسن رحيمی به همراه مسعود اسماعيل‌پور صاحب مدال برنز شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین