کد خبر: ۸۸۲۷۷
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۲:۲۹
روزنامه آلمانی «هندلزبلات» خبر داد:

افزایش فشار آلمان برای جلوگیری از معاملات تجاری با تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نوشته روزنامه آلمانی «هندلزبلات»، دولت آلمان در حال افزایش فشار بر شرکت‌ها به منظور جلوگیری از تجارت آ‌نها با ایران است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، دولت آلمان حتی تلاش کرده کنفرانسی تجاری را که در آن وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران حضور داشته است، لغو کند.

آلمان یکی از شش کشوری که قصد دارد تهران را متقاعد کند برنامه هسته‌‌ای‌اش را کنار بگذارد. این در حالی است که آلمان یکی از بزرگترین صادر کننده‌ها به ایران بوده است.

«هندلزبلات» همچنین گفته است دولت صدر اعظم آلمان، آنجلا مرکل، هفته گذشته در نامه‌ای، خواهان لغو این دو کنفرانس در مورد ایران شده بود.

روزنامه مورد نظر قسمتی از متن نامه را چنین نقل کرده است: «چنین کنفرانس‌‌هایی با سیاست‌های دولت تناقض دارد و می‌تواند پیامدهایی نامطلوب برای سیاست خارجی آلمان در بر داشته باشد».

یکی از این دو کنفرانس، اطلاعاتی در مورد ایران در اختیار شرکت‌های آلمانی قرار می‌داد. در کنفرانس دیگر نیز قرار بود نمایندگان یک شرکت آلمانی با وزیر نفت ایران، «غلام حسین نوذری» در برلین ملاقات داشته باشند. روزنامه مورد نظر مدعی شده است در هر حال، این دو کنفرانس برگزار شده‌اند.

در همین حال وزیر نفت ایران از شرکت‌های آلمانی خواسته است در ایران سرمایه‌گذاری کنند. وی در مصاحبه با روزنامه مورد نظر گفته است: «ایران به یک تامین کننده قابل اطمینان انرژی برای آلمان تبدیل شده است. ما فرصت‌های عظیمی را ارائه می‌‌کنیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین