کد خبر: ۸۸۲۷۸
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۴
لیگ قهرمانان آسیا:

پرسپولیس تنها ایرانی در جمع 16 تیم برتر آسیا

پرسپولیس به مرحله دوم صعود کرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به دنبال شکست الغرافه قطر مقابل الشباب عربستان، این تیم قطری از راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا بازماند تا تیم پرسپولیس ایران فرصت حضور در جمع 16 تیم برتر این رقابت‌ها را پیدا کند. 

تیم فوتبال الشباب عربستان چهارشنبه شب در چارچوب دیداری از هفته پنجم مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا در ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض به مصاف الغرافه قطر رفت و موفق شد با یک گل میهمان خود را از پیش رو بردارد.

این دیدار که در گروه B مسابقات لیگ قهرمانان برگزار شد، با نتیجه تساوی بدون گل رو به اتمام بود که سعد الشماری، کاپیتان الغرافه روی احمد عجب، مهاجم جوان الشباب مرتکب خطای پنالتی شد. ضربه پنالتی را ناصر الشمرانی در دقیقه 3+90 به تور دروازه الغرافه چسباند تا تیم الشباب به پیروزی یک بر صفر دست یافته و به جمع سه تیم عربستانی الهلال، الاتحاد و الاتفاق در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بپیوندد.

الغرافه در حالی مغلوب الشباب شد که از دقیقه 35 به دنبال اخراج احمد فارس با یک بازیکن کمتر به بازی ادامه می‌داد.

با کنار کشیدن الشارجه امارات از دور مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا دیگر الغرافه شانسی برای بالا بردن امتیازاتش ندارد و با سه امتیاز به کار خود در مرحله مقدماتی این مسابقات پایان داد.

با نتیجه‌ای که در دیدار شب گذشته رقم خورد، تیم الشباب با 7 امتیاز به صدرنشینی خود در گروه B مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ادامه داد و الغرافه نیز با 3 امتیاز در رده سوم گروه ایستاد و عملا شانس صعود به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها را از دست داد. در این بین تیم پرسپولیس، نماینده اول فوتبال کشورمان با چهار امتیاز در رده دوم گروه باقی‌ماند تا به همراه الشباب عربستان صعود خود به مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا را حتمی کند.

پرسپولیس در دیدار آخر خود در مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا که چهارشنبه 30 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، این فرصت را خواهد داشت که با غلبه بر الشباب عربستان به عنوان تیم صدرنشین گروه B به مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین