کد خبر: ۸۸۲۸۰
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۴
آزادی قانونی یا خلاء قانونی؛

داوطلبانی که به سفر استانی نمی‌روند

از میرحسین موسوی و خاتمی در کابینه‌ام استفاده نخواهم کرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یکی از داوطلبان انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری گفت: «چون خودش کارهای مهمتر دیگری دارد معاونانش را به سفرهای استانی می‌فرستد و داوطلب دیگری ابراز عقیده کرد که این سفرها زمانی می‌تواند موثر باشد که ضمانت اجرایی داشته باشد».

عکس: دومین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهور[+]
 
یک جوان 25 ساله از قزوین پس از آنکه نام خود را در فهرست ثبت نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری دهم درج کرد با سری پایین و بسیار خجالتی با خبرنگاران سخن گفت و هدف خود را خدمت به خصوص به قشر محروم عنوان کرد.

وی تحصیلات علمی خود دیپلم و تحصیلات تخصصی خود را دریانوردی عنوان کرد و گفت: «شعار من "از مردم، با مردم و برای مردم" است این حقیقتی است که باید وجود داشته باشد البته من رجل سیاسی نیستم اما فعالیتهایی در بسیج داشته‌ام».

همچنین یکی از شهروندان تهرانی و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت امروز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای حضور در عرصه انتخابات ثبت نام کرد و مهمترین برنامه‌های خود را تخصص گرایی خواند.

وی با بیان اینکه فکر نمی‌کنم موردی وجود داشته باشد که بنده را به عنوان رجل سیاسی قبول نکنند اظهار داشت: «رجل سیاسی کسی است که به امور مدیریتی و سیاسی کشورش آگاه باشد».

وی در پاسخ به این سئوال فکر می‌کنی چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود و آیا شما رای خواهید آورد یا نه گفت: «گرایشهای مردم همیشه در انتخابات تعیین کننده بوده است اما متاسفانه همیشه بهترینها انتخاب نمی‌شوند و در واقع بعضی مواقع مردم بر اساس احساسات خود رای می‌دهند».

وی درباره مذاکره با آمریکا گفت: «مذاکره با آمریکا با خرد جمعی کشور تصمیمگیری می‌شود و هر رئیس جمهوری که بگوید می‌خواهم با آمریکا مذاکره کنم بدون در نظر گرفتن این خرد جمعی سخن غیر کارشناسی بیان کرده است».

در ادامه ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری آقای میانسالی پس از ثبت نام مدعی شد که معلم است و دارای مدرک فوق لیسانس اما اظهارات او موجب شد خبرنگاران پیاپی از وی شغل و مدرکش را جویا شوند.او معتقد است کسانی که می‌خواهند برای ریاست جمهوری ثبت نام کنند باید همانند نقاش باشند و از آنها پرسیده شود آثار شما چیست؟ از صدری پرسیدند چرا برای ثبت نام اقدام کرده است که او ثبت نام را نشانه دموکراسی دانست.

صدری که با صدای بسیار بلند و هیجان زیاد صحبت می کرد چندین بار از سوی حراست ستاد انتخابات تذکر دریافت کرد. او بیش از نیم ساعت با خبرنگاران صحبت کرد و نهایتا با توزیع برگه‌هایی بین خبرنگاران گفت: «آنها که خبرنگارند سالهای گذشته را با مطالعه این برگه دریابند».

خانمی 37 ساله که خود را دارای مدرک لیسانس فلسفه و از اهالی شهرستان بابلسر استان مازندران معرفی می‌کند با حضور در ستاد انتخابات کشور نام خود را در فهرست داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دهم ثبت کرد.

او می‌گوید که از اینکه رد صلاحیت می‌شوم مطمئنم اما آمده‌ام تا تجربه کسب کنم. پس از اینکه رد صلاحیت شدم به کسی رای می‌دهم که رویکرد فعلی کشور را نداشته باشد.

وی دلیل ثبت نام خود را در انتخابات ریاست جمهوری دهم این چنین عنوان می‌کند: «احساس کردم که ثبت نام در انتخابات منع قانونی ندارد لذا ثبت نام کردم. اگر هم مسئولان می‌خواهند شاهد چنین ثبت نامهایی نباشند فیلتری را برای عدم ثبت نام افرادی همچون من قرار دهند».

مردی 48 ساله با مدرک پنجم ابتدایی و دیپلم مکانیک از هنرستان فنی حرفه‌ای پس از ثبت‌نام در حضور خبرنگاران وقتی از علت حضورش در صحنه انتخابات از او جویا شدند گفت: «از اینجا رد می‌شدم دیدم خلوت است گفتم بروم ثبت نام کنم».

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری هدفش را خدمت به مستضعفان عنوان کرد و گفت: «اگر خدا بخواهد رای بالایی می‌آورم».

خبرنگاران پرسیدند آیا به سفر استانی هم می‌روی که گفت: «خودم کارهای دیگری دارم و معاونانم را می فرستند. وی قبل از رفتن به خبرنگاران گفت دیگر سئوالی ندارید و وقتی پاسخ منفی شنید گفت اگر رئیس جمهور شوم دیگر به سئوالی جواب نمی‌دهم و اجازه عکس هم نمی‌دهم».

فردی که خود را دارای لیسانس امور نظامی از دانشکده افسری ارتش معرفی می‌کند یکی دیگر از داوطلبانی بود که امروز نام خود را برای کاندیداتوری ریاست جمهوری دهم در ستاد انتخابات کشور ثبت کرد و گفت که جای تقدیر دارد بنده‌ای که از روستایی از ورامین آمده‌ام در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کنم. امیدوارم بتوانم دین خودم را به ملت ادا کنم».

وی موضع خود در قبال آمریکا را اینگونه بیان کرد: «من مخالف رابطه با آمریکا نیستم اما معتقدم آمریکا ابتدا باید تغییر مشی بدهد بعد می‌توان در رابطه با این کشور تصمیم گرفت».

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: «در میان دولتهای بعد از انقلاب دولت احمدی‌نژاد را به جهت اینکه از قشر روستایی و شهرستانی برخواسته و بیشتر به این قشر فکر کرده است بیشتر می‌پسندم و قطعا از تجربیات احمدی‌نژاد در دولتم استفاده خواهم کرد و اگر هم رد صلاحیت شدم به رئیس جمهور فعلی کشورمان رای می‌دهم».

بنابر یان گزارش فرد میانسالی که خود را دارای لیسانس کشتی سازی و حقوق معرفی کرد و می‌گفت که در سال 1370 مشاور رئیس جمهور در امور مناطق آزاد بوده است عصر امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور نام خود را در فهرست داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دهم ثبت کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 2 میلیارد تومان برای انجام تبلیغات حضورم در انتخابات ریاست جمهوری دهم کنار گذاشته‌ام گفت: «گفتمان من در بحث سیاست خارجی بر اساس دوستی با همه کشورها بنا شده است ولی به هیچ عنوان با اسرائیل و آمریکا نباید رابطه داشته باشیم».

این داوطلب حضور در انتخابات ریاست جمهوری دهم با تاکید بر اینکه هیچ ربطی به اصولگریان اصلاح‌طلبان ندارد و وابسته به هیچ حزب و جریانی نیست آرا خود را در بین جوانان بسیار زیاد دانست و میزان آن را در صورت تایید صلاحیتش بالای 80 درصد خواند.

وی با تاکید بر اینکه از میرحسین موسوی و خاتمی در کابینه‌ام استفاده نخواهم کرد اظهار داشت: «از احمدی‌نژاد و کروبی نیز به هیچ عنوان در کابینه خود استفاده نمی‌کنم. البته بعد از انتخابات کابینه‌ام را به مردم معرفی خواهم کرد. کابینه من متشکل از مدیران دولتهای گذشته است».

وی درباره سفرهای استانی نیز گفت: «می‌گویند که انجام سفرهای استانی خوب است اما بنده معتقدم زمانی این سفرها می تواند موثر باشد که ضمانت اجرایی داشته باشد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین