کد خبر: ۸۸۲۹۰۵
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴

هواشناسی چهارمحال و بختیاری: سامانه بارشی در راه است

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با عبور سامانه بارشی اعلام شده در روز جمعه از استان، برای روز‌های شنبه و یکشنبه جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.
هواشناسی چهارمحال و بختیاری: سامانه بارشی در راه است
آفتاب‌‌نیوز :

مهران چراغپور روز جمعه افزود: براساس پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی از روز دوشنبه سامانه بارشی دیگری سمت غرب شامل لردگان، فلارد، اردل و جنوب استان را فرا می‌گیرد.

وی با اشاره به هشدار سطح زرد برای ۶ شهرستان کوهرنگ، اردل، کیار، لردگان، فلارد و خانمیرزا و احتمال بارش باران، برف، رگبار، رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید در مناطق شمال غرب، غرب و جنوب استان از روز پنجشنبه تا امروز جمعه اضافه کرد: براساس پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی ناپایداری‌های جوی این استان تا اواسط روز جمعه ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: میزان بارش ثبت‌شده در بازفت ۱۲.۷، صمصامی ۸.۳، لیرابی ۶.۸، کوهرنگ سه، اردل ۲.۷، مالخلیفه ۱.۹، شلمزار یک و آلونی ۲.۵ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی شرایط لغزندگی جاده‌ها و معابر، صاعقه، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و کاهش دید لازم است مردم ضمن پرهیز از انجام سفر‌های غیرضروری و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات مخاطره آمیز خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: جمعه شب شهر‌های شهرکرد و بلداجی با حداقل دمای ۲ درجه زیر صفر سردترین و ایلبگی با ۱۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مناطق استان گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، هشدار سطح زرد هواشناسی به‌معنای آگاهی و اقدام در صورت نیاز است در این سطح از هشدار احتمال وجود خسارت وجود دارد؛ هشدار سطح نارنجی به‌مفهوم اقدام ضروری، احتمال خسارت گسترده، زیاد است و در هشدار سطح قرمز باید اقدام فوری و همه‌جانبه در خصوص مهار و کنترل خسارت‌های گسترده انجام گیرد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین