کد خبر: ۸۸۳۰۹
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۹

اعلمی پس از ثبت‌نام: این تعداد خبرنگار آدم را به شوق می‌آورد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده سابق تبریز در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر روز جمعه و در چهارمین روز ثبت‌نام از داوطلبان با حضور در ستاد انتخابات کشور رسما برای کاندیداتوری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. 

اکبر اعلمی سپس در جمع خبرنگاران گفت: «بعد از دو ماه اعلام کاندیداتوری این تعداد خبرنگار آدم را به شوق می‌آورد. باورنکردنی است که پس از 8 سال نمایندگی ما توانستیم در جمهوری اسلامی صاحب میکروفن شویم».

وی ادامه داد: «30سال پیش نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت و مهندسین این نظام، نظام را متناسب با مختصاتی که برای جمهوری اسلامی بود پیش‌بینی و طراحی کردند، انگیزه آنان این بود که نظام به گونه‌ای طراحی شود که بتوانند در مقابل بحران‌ها به خوبی مقاومت کنند و آن‌قدر به آن مختصات ایمان داشتند که حتی شعار صدور انقلاب را هم سر دادند».

وی افزود: «ما در آستانه بحران مقبولیت و مشروعیت هستیم، در 30 سال گذشته به دلیل ناکارآمدی برخی و عدم پاسخگویی طیفی از در مقابل مردم به این شرایط رسید‌ه‌ایم».

این نماینده سابق مجلس با بیان این‌که " کلکسیون محدود قدرت اجازه ورود 70 میلیون ایرانی به بطن قدرت را نمی‌دهد" اظهار کرد: «انحراف از قانون اساسی مساله دیگری است که بسیار به آن توجه دارم، ظرفیت‌هایی در قانون هست که صرف نظر از تمام انتقادات امکان استفاده دارد. به دلیل گمنام و محجور ماندن این ظرفیت‌ها در قانون، گاهی از آرمان‌های اولیه و اصول بنیادی قانون اساسی منحرف شده‌ایم. اهتمام حاکمیت پیوسته معطوف به این بوده است که از تمام اختیارات قدرت حداکثر استفاده را بکند اما آن بخش از قانون اساسی نوعاً مهجور باقی مانده است. با تفسیر نادرست از قانون متاسفانه اداره امور صرفاً با اتکا به کلکسیون قدرت صورت می‌گیرد».

وی با بیان این‌که " با مغفول ماندن اصولی از قانون آزادی‌ها محدود شده است" و با اشاره به این‌که " امر به معروف ونهی از منکر وسیله‌ای است برای نظارت ملت بر دولت" ابراز عقیده کرد: «متاسفانه امروز این روند برعکس شده و صداوسیما در اختیار دولت است و به رسانه دولتی تبدیل شده است».

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که " در کنگره اعتمادملی کاندیداتوری خود را اعلام کردم و در جمع استقبال گسترده دانشجویان اصفهان به این استان رفتم" گفت: «دستگاه‌ها پیوسته روی 4 کاندیدا مانور می‌دهند و خبر اعلام کاندیداتوری من هم مطرح نشده است».

اعلمی ابراز عقیده کرد: «در شرایطلی که مولود سال‌های گذشته است، ما در مرحله امنیتی به سر می‌بریم و باید از این مرحله خارج شویم و به جای این‌که در دنیا تنش ایجاد کنیم باید با استفاده از ظرفیت‌ها برای اصلاح وضع موجود تلاش کنیم».

وی هم‌چنین معتقد است: «این کاندیداهایی که مطرح شده‌اند هر کدام در کلکسیون قدرت نقشی دارند و هر کدام به فراخور سهمی که داشتند در ایجاد وضع موجود نقش داشته‌اند، کسی می‌تواند به مطالبات حداکثری مردم جامع عمل بپوشاند که فرای آن کلکسیون‌ها باشد».

وی گفت: «شعار من بازیابی شکوه ایرانی و احیای حقوق اقوام است. تصور می‌کنم تمام خواسته‌های من در این شعار گنجانده شده است».

این نماینده سابق مجلس درباره طیف نیروهایی که در صورت موفقیت به کار خواهد گرفت نیز در پاسخ به خبرنگاران گفت: «5 میلیون ایرانی مهاجر داریم که در کشورهای دیگر افتخارآفرینی می‌کنند اگر فرد ملی به قدرت برسد و بتواند استقلال خود را حفظ کند، دست بازی خواهد داشت، یکی از ویژگی‌هایی که من دارم این است که وامدار هیچ جریانی نیستم. نظام حزبی در نظام سیاسی ما یک وصله ناجور است و به همین دلیل نمی‌تواند اجرایی شود».

وی افزود: «در کشور ما از آن‌جا که گروه‌ها و جریان‌ها مبانی فکری مشخصی ندارند، من به دلیل دست بازی که دارم می‌توانم آزادانه از بین 70 میلیون ایرانی کابینه خود را انتخاب کنم و دستم باز است از بین همین کلکسیون قدرت نیز از افرادی که سلامت دارند، استفاده کنم. من این مشکل را ندارم که پس از این که به قدرت برسم خود را وامدار جریان و جناحی بدانم چون هیچ کدام مبانی فکری ندارند. آزادانه از بین 70 میلیون ایرانی کابینه مورد نظرم را انتخاب می‌کنم و دستم باز است تا برآیند خواست و اراده ملی را انجام دهم».

اعلمی درباره میزان احتمال تایید صلاحیتش هم گفت: «من اساساً به آینده فکر نمی‌کنم؛ راهی که آغاز می‌کنم با تمام توان ادامه می‌دهم. صلاحیت مرا خدا داده است و تنها مرجعی که صلاحیت مرا تشخیص می‌دهد ملت هستند».

وی در پاسخ به سوالی تاکید کرد: «من با احزابی که در شب انتخابات می‌آیند و بعد محو می‌شوند، مشکل دارم. اگر انتخاب شوم نشان می‌دهم دولت ملی یعنی چه»؟

وی در ادامه در پاسخ به سوالی با بیان این‌که " ولایت فقیه رکنی از ارکان نظام ماست" دیدگاه خود را در ارتباط با این مساله تشریح کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۸
0
0
یاشا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۰
0
0
آزاد یاشا
انسان یاشا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین