کد خبر: ۸۸۳۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۱

آبادگران جوان به کدام سو می‌روند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حضور حسن بیادی در كنار محسن رضایی كه برای ثبت‌نام به ستاد انتخابات وزارت كشور آمده بود، سبب شد تا شائبه حمایت آبادگران جوان از دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام قوت بگیرد. آبادگران جوان از مدتی پیش نسبت به عملكرد احمدی‌نژاد انتقاد و اعلام كرده بودند كه كاندیدای جدیدی برخواهند گزید. با این حال اگرچه نشانه‌ها حاكی از آن است كه بخشی از اصولگرایان جوان به سمت رضایی چرخش كرده‌اند اما بیادی نظر دیگری دارد. 

ساعتی از حضور بیادی در ستاد انتخابات وزارت كشور نگذشته بود كه رضایی از انتصاب سخنگوی آبادگران جوان به مشاورت خود خبر داد. انتصاب بیادی به عنوان مشاور رضایی این شائبه را بوجود آورد كه كاندیدای مورد حمایت آبادگران جوان در دهمین دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری فردی نیست جز محسن رضایی. 


البته بیادی در تماسی با روزنامه اعتمادملی درخصوص حمایت آبادگران جوان از رضایی توضیحاتی را ارائه داد: 

با توجه به همراهی جنابعالی با رضایی كه برای ثبت‌نام به وزارت كشور آمده بودید آیا می‌توان گفت كه كاندیدای مورد حمایت آبادگران جوان محسن رضایی است؟
خیر؛ كاندیدای مورد حمایت آبادگران جوان الزاما محسن رضایی نیست. 

پس همراهی شما با رضایی و دریافت حكم مشاورت از سوی ایشان چه معنایی دارد؟
این انتصاب ربطی به آبادگران جوان ندارد و موضوعی شخصی و فرا حزبی است. 

كاندیدای مورد حمایت آبادگران جوان چه زمانی معرفی می‌شود؟
كاندیدای مورد حمایت این تشكل طی روزهای آینده معرفی می‌شود. 

یعنی در اولین كنگره كه 31 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود اقدام به معرفی كاندیدای خود خواهید كرد؟
خیلی زودتر از كنگره این اتفاق می‌افتد. 

بیادی در این گفت‌وگوی كوتاه حمایت آبادگران جوان از رضایی را به طور قطعی رد نكرد. صرفنظر از قدرت سیاسی آبادگران جوان در میان اصولگرایان باید به این مساله توجه كرد كه تعداد اعضای تشكل آبادگران جوان محدودتر از سایر احزاب اصولگرا است و به نظر می‌رسد این تشكل حول محور فكری یك یا دو نفر فعالیت می‌كند كه مهم‌ترین آنها حسن بیادی، سخنگوی این حزب است. 

چرخش حمایتی بیادی از موسوی به رضایی هم جالب توجه است. سخنگوی آبادگران جوان در روزهای اخیر به دفتر ارتباطات مردمی‌موسوی در مشهد رفته بود و نطق‌هایی در حمایت از موسوی انجام داد. او گفته بود: «جامعه، موسوی‌ای را قبول دارد كه ادامه نخست‌وزیری‌اش در دوران دفاع مقدس باشد».
 
بیادی حتی پا را از حوزه حمایتی خود فراتر گذاشت و اعلام كرده بود: «قالیباف از موسوی حمایت می‌كند».
 
به نظر می‌رسد بیادی با دو پهلو عنوان كردن عدم حمایت آبادگران جوان از رضایی قصد دارد تا دیگر اعضای این تشكل متبوعش را راضی به حمایت از رضایی كند و یا خود را تسلیم اكثریتی نماید كه شاید خواهان حمایت از موسوی و یا كاندیدای دیگری غیر از رضایی هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین