کد خبر: ۸۸۳۷۷
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۱:۱۶

اعتراضات دانشجویی در دانشگاه خلیج فارس

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دیشب و امروز دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر در واکنش به برخی مشکلات خود دست به اعتراض زدند.

به گزارش گروه اجتماعی آفتاب، این دانشجویان دلایل اعتراض خود را مواردی چون؛ تعرض به یک دانشجوی دختر در مسیر دانشگاه و مسمومیت تعدادی از دانشجویان در اثر خوردن غذای سلف دانسته‌اند.

بر اساس این گزارش حوالی ساعت 21 شب گذشته، دانشجویان دختر خوابگاه‌های کوثر 1 و 2 با تجمع در خیابان مقابل در دانشگاه به سردادن شعار پرداختند که پس از دقایقی دانشجویان پسر در خوابگاه امام نیز به این جمع ملحق شدند. 

در ابتدا مسئولین امور خوابگاه‌ها و حراست دانشگاه قصد متفرق کردن جمع را داشتند که پس از عدم موفقیت، نیروی انتظامی نیز در محل حاضر شد که البته این نیرو وارد عمل نشد. تنها خواسته دانشجویان دیدار با رئیس دانشگاه و پاسخگویی او در مورد این دو مشکل، مخصوصاً تعرض به دختر دانشجو بود. 

حدود ساعت 23 شب، تاجیک؛ رئیس دانشگاه خلیج فارس، در محل حضور یافت اما بدون توجه به دانشجویان به خوابگاه امام رفته و با مسئولین خوابگاه به صحبت پرداخت. در این زمان دانشجویان با شعارهایی خواستار حضور رئیس دانشگاه در جمع و استماع توضیحات وی شدند که بعد از حدود 30 دقیقه، تاجیک به جمع دانشجویان آمده و از آنها خواست که به داخل دانشگاه بازگشته و صحبت کنند. 

سرانجام دانشجویان به داخل دانشگاه بازگشتند. در این اثنی همچنین یکی از مسئولان نیروی انتظامی هم به جمع دانشجویان آمد که رئیس دانشگاه هم از وی خواست تا نیروهای گشتی اطراف خوابگاه دخترانه را افزایش دهند.
 
تاجیک همچنین خواست که برای روز جمعه سرویس اختصاص یابد تا دانشجویان مجبور به تردد با پای پیاده و شاهد به‌وجود آمدن چنین مسائلی نباشند. وی در مورد غذای سلف هم گفت که این مشکل مختص به غذای سلف این دانشگاه نبوده و غذای سلف همه دانشگاه‌ها این‌چنین است.

گفتنی است حدود 300 دانشجوی معترض که احساس می‌کردند تجمع شب گذشته نتیجه لازم را نداشته‌است، امروز هم با امتناع از مصرف غذای سلف دانشگاه، مجدداً به حرکات اعتراضی دست زده و سپس مقابل سازمان مرکزی دانشگاه خلیج فارس تجمع کردند. آنها با سردادن شعارهایی خواستار حضور مجدد رئیس دانشگاه در جمع خود و پاسخگویی‌ وی نسبت به وضعیت نامطلوب غذای سلف شدند. 

بر اساس این گزارش دانشجویان امروز هم ساعاتی در سالن ابن سینای دانشگاه خلیج فارس به مذاکره با مسئولان دانشگاه پرداختند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۰
0
0
من خودم در جمع حظور داشتم و دیدم که آقای تاجیک چگونه دانشجو ها رو تهدید به کمیته انظباطی میکرد
و میخواست سرو ته قضیه رو جمع کنه البته تقاضای اصلی دانشجوها بعد از ایجاد امنیت برای خواهران !
استعفای ایشان و آقای عنایت نجفی رییس کمیته انضباطی و آقای مختاری مسئول سایت دانشگاه هستند
و همه به دلیل اینه که اینه 4 سال با بیکفایتی تمام فقط وقت را تلف کرده اند و با بی لیاقتی تمام دانشجو ها رو مسخره کردن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین