کد خبر: ۸۸۳۷۸
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۳:۴۰

مهدی علیخانی: همه بپرسیم سرنوشت پول نفت چه شد؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهدی علیخانی گفت: «امروز و در آستانه انتخابات مهم دهمین دوره ریاست جمهوری همه باید سوال کنند سرنوشت پول نفت چه شد»؟

به گزارش گروه، سیاسی آفتاب، مهدی علیخانی، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که به دعوت ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در پیشوا سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: «در انتخابات سال 84 شعار آوردن پول نفت بر سر سفره های مردم داده شد و امروز مردم می‌توانند با ارریابی تحقق یا عدم تحقق این شعار به قضاوت درخصوص طرح کنندگان آن بپردازند».

وی ادامه داد: «این شعار در جلب آرای مردم در انتخابات بی‌تاثیر نبود. اما امروز با تورم موجود و حاکم شدن وضعیت نامناسب اقتصادی بر مردم وقتی در این باره سوال می‌شود گفته می‌شود رییس جمهور این شعار را هیچ‌گاه مطرح نکرده است».

دبیرکل حزب جوانان ایران اسلامی با اشاره به اظهارات رییس جمهور به عنوان نامزد انتخاباتی در نشست مشترک با نمایندگان اصولگرای مجلس هفتم در محل کمیسیون تلفیق افزود: «رییس جمهور صراحتاً در این نشست پس از بیان اینکه دست مافیا را از نفت کوتاه خواهد کرد، گفتند نفت باید بر سر سفره مردم باشد و اولین وزیر نفت معرفی شده به مجلس از سوی این دولت هم گفته بود برنامه اصلی او اجرایی کردن این شعار رییس جمهور است».

وی ادامه داد: «متاسفانه نه تنها این شعار تحقق پیدا نکرد بلکه به جای صداقت در مواجهه با مردم، اصل شعار تکذیب شد و یا با لحن‌هایی که بیشتر توهین آمیز بود تا پاسخ، گفتند نفت بوی بدی دارد و جای آن بر سر سفره‌های مردم نیست».

علیخانی درآمد سرشار نفتی را فرصتی طلایی برای توسعه کشور در این سالیان قلمداد و گفت: «متاسفانه در غیاب برنامه‌ریزی صحیح، مشخص نشد که چرا نتوانستیم از این فرصت بهره بگیریم و نقدهای اساسی هم درخصوص دلارهای نفتی نه از سوی اصلاح طلبان که از سوی اصولگرایان شاخص و نهادهای مسئول به دولت وارد شده است».

وی ادامه داد: «زمانی که آقای عسگراولادی می‌گوید باید مشخص شود دلارهای نفتی کجا رفته، صندوق در نداشته یا از ته سوراخ بوده و یا دیوان محاسبات که زیر نظر مجلس اصولگرای هشتم است مباحثی را مطرح می‌کند، کسانی که در مدیریت هستند باید پاسخ قانع کننده‌ای بدهند».

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اتهام دولتی شدن اقتصاد در صورت رییس جمهور شدن میرحسین موسوی را ناروا دانسته و گفت: «براساس آمار کارشناسان هزینه های دولت نسبت به گذشته 50% رشد داشته است و این یعنی بزرگ شدن دولت در شرایط کنونی. در حالی‌که در گزاره‌های اقتصادی که مهندس موسوی مطرح کرده است بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری از سوی ایرانیان و سرمایه‌گذاری خارجی با هدف تولید و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی جایگاه ویژه‌ای دارد».

وی ضمن دعوت از عموم مردم برای مشارکت گسترده در انتخابات تاکید کرد: «حضور گسترده مردم همواره مشکلات اساسی کشور را رفع کرده است و این حضور در این انتخابات نیز می تواند گره‌های اساسی از گرفتاری‌های مردم را بگشاید». 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین