کد خبر: ۸۸۴۰۹
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۷

نتانیاهو، حمایت مصر و اردن را علیه ایران می‌‌خواهد!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل، پیش از سفر به واشنگتن، این هفته به اردن و مصر سفر خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، نخست وزیر اسرائیل قصد دارد در جریان این سفر به مقامات مصری و اردنی خاطرنشان کند که اسرائیل برای خنثی کردن تهدید هسته‌ای ایران، به کمک آن‌ها نیازمند است! یک مقام ارشد در این زمینه ابراز داشته است: «ملاقات‌‌هایی در بالاترین سطوح میان بنیامین نتانیاهو و عبدالله دوم، پادشاه اردن در جریان خواهد بود».

یک منبع نزدیک به نخست وزیر اسرائیل نقل کرده است که نتانیاهو به حسنی مبارک و عبدالله دوم خواهد گفت که ایران قصد دارد با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، سیاست‌‌های خود را در منطقه تحمیل کند و تنها راه جلوگیری از این امر، همکاری مشترک است! این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام داشته است این کشور نیازی به سلاح‌های اتمی ندارد و فعالیت‌های هسته‌ای این کشور فقط در راستای اهداف صلح‌آمیز است.

گفتنی است این ملاقات، نخستین سفر رسمی خارجی نخست‌وزیر جدید اسرائیل محسوب می‌شود.

در همین حال، منابع گفته‌اند وزیر امور خارجه اسرائیل، «آویگدور لیبرمن»، نتانیاهو را در این سفر همراهی نخواهد کرد؛ چرا که روابط او و مصر از سال گذشته تاکنون چندان مناسب به نظر نمی‌سد. لیبرمن که به رک‌گویی شهرت دارد، سال گذشته گفته بود در صورتی که حسنی مبارک نخواهد از اسرائیل دیدن کند، می‌تواند «به جهنم برود»!

نخست‌وزیر اسرائیل، پیش‌تر و در جریان مصاحبه با روزنامه‌نگاران روسی، اعلام داشته بود که عقب‌نشینی اسرائیل از بلندی‌‌های جولان اتفاق نخواهد افتاد! وی گفته بود: «باقی ماندن در بلندی‌‌های جولان، یک برتری استراتژیک را در شرایط بحران با سوریه، در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین