کد خبر: ۸۸۴۲۲
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۵

علی دایی به عضویت اتاق بازرگانی تهران درآمد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی دایی به عضویت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران درآمد تا فعالیت تجاری خود را گسترش دهد.

محمد مهدی راسخ که در دفتر کار خود میزبان سرمربی سابق تیم ملی بود، گفت: «اتاق تهران به عنوان تشکل قدیمی و ریشه‌دار بخش خصوصی، خود را حامی و پشتیبان همه فعالان اقتصادی می‌داند و در عین حال درتلاش است تا چرخه اداری فعالیت‌های اتاق رابرای صدور و تمدید کارت بازرگانی به حداقل برساند».

وی افزود: «اتاق تهران به دلیل تعاملی که با بخش خصوصی دارد، این نیاز را احساس کرده است که همواره باید چرخه صدور و تمدید کارت بازرگانی را بازنگری وتسهیل کرده و میزان حضور اعضا برای دریافت کارت را به حداقل ممکن کاهش دهد».

دبیر کل اتاق تهران دراین دیدار، برنامه‌های آینده اتاق تهران را برای سرمربی سابق تیم ملی فوتبال تشریح کرد و خطاب به علی دایی گفت: «امیدواریم با اجرای برنامه‌های جامعی که تدوین کرده‌ایم، جایگاه و اعتباری در خور شأن بخش خصوصی به اتاق تهران را ببخشیم».

وی با اشاره به حضور چند چهره مطرح مدیریت فوتبال هم چون واعظ آشتیانی و محسن صفایی فراهانی در هیئت نمایندگان اتاق تهران، ابراز امیدواری کرد که روند آزادسازی وخصوصی سازی در فوتبال ایران شدت بگیرد به گونه‌ای که دولت به طور کامل از باشگاه‌داری ومدیریت باشگاه‌های ورزشی کنار رود.

محمد مهدی راسخ پس ازآن به جایگاه ویژه علی دایی در فوتبال جهان اشاره کرد وگفت: «علی دایی برای مردم ایران عزت و سربلندی آورده و امیدواریم در عرصه تولید و تجارت نیز برای اقتصاد کشور، سربلندی و افتخار کسب کند».

سرمربی سابق تیم ملی نیز با تقدیر از تلاشهای صورت گرفته برای ارتقای جایگاه بخش خصوصی، گفت: «متاسفانه چرخه بازرگانی کشور به گونه‌ای است که امور به کندی پیش می‌رود».

این عضو اتاق تهران افزود: «سیستم گمرک کشور باید به گونه‌ای اصلاح شود که چرخه ورود وخروج کالاها درحداقل زمان ممکن صورت گیرد، این درحالی است که دستگاه‌های مربوطه، نه تنها به روز نیستند که سیستم‌هایی قدیمی و ازکار افتاده دارند و این موضوع باعث تأخیر در واردات و صادرات کالاها می‌شود».

علی دایی که از مدتها پیش تولید کننده پوشاک و درعین حال وارد کننده لوازم ورزشی است، گفت: «تجارت جهانی دچار دگرگونی شده است و اقتصاد ایران هم نیازمند بازنگری در همه امور است که اگر این چرخه اصلاح نشود، هزینه بخش خصوصی درمبادلات جهانی افزایش می‌یابد».

علی دایی افزود: «اقتصاد هم مثل فوتبال حاشیه‌های خود را دارد و به هیچ عنوان کار آسانی نیست به خصوص این که بحرانی فراگیر اقتصاد جهان را فراگرفته و به همه کشورها سرایت کرده است».

وی افزود: «به نظر می‌رسد بحران اقتصادی، سطح مبادلات تجاری کشورها را به میزان زیادی پایین آورده ورکودی بی‌سابقه را به وجود آورده است».

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال که سابقه سرمایه‌گذاری دربخش مسکن را نیز دارد، گفت: «تجربه شخصی‌ام نشان می‌دهد که تولید مسکن بازدهی خوبی دارد اما درحال حاضر بازار راکد است ودولت باید برای خروج ازاین بن‌بست برنامه‌ریزی کند».

علی دایی پس ازدیدار با دبیر کل اتاق تهران وتکمیل مدارک مورد نیاز برای عضویت دراتاق تهران، از نزدیک با چرخه صدور وتمدید کارت بازرگانی وکارکردهای بزرگ‌ترین تشکل بخش خصوصی آشنا شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۰
0
0
آقاياني كه دنبال ريشه هاي شكست ايران در بازي ها بودند ، لطفا" دقت كنيد يك توليد كننده ، دو واردكننده ،سه سرمايه گذاري در بخش مسكن ريال،چهار عضو اتاق بازرگاني سرآخر هم فوتبال ، اين آخري هم شد كه شد نشد هم هميني كه هست ميخواين بخواين نمي خواينم بايد بخواين آقا شما كه اون ته وايستادي نخند بشين بقيه هم بتونن بخونن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۰
0
0
خسته نباشن با این انتخاب
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین