کد خبر: ۸۸۴۳۶
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۷

مهرماه، ضرب‌الاجل آمریکا برای گفتگو با ایران؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آمریکا ماه اکتبر (مهر) را به عنوان ضرب‌الاجلی جهت پایان دادن به دور اول گفتگوها با ایران در نظر گرفته است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، روزنامه اسرائیلی هاآرتض با استناد به یک «سند محرمانه» مدعی شد که دولت آمریکا در ماه اکتبر به دور نخست گفتگوها با ایران پایان داده و در صورت عدم موفقیت برای آغاز مذاکرات، در مورد راهبرد خود در قبال ایران بازنگری خواهد کرد.

این گزارش طبقه‌بندی‌شده به شرح مذاکرات یک مقام بلندپایه اروپایی و «دنیس راس» مسئول بخش ایران در وزارت خارجه آمریکا می‌پردازد.

در این گزارش آمده است دنیس راس پاییز امسال و احتمالاً ماه اکتبر را به عنوان تاریخ مورد نظر دولت آمریکا برای پایان دادن به دور نخست گفتگوها مطرح نموده است.

به ادعای هاآرتص، راس در این گفتگو خاطرنشان ساخته است علی‌رغم تمایل آمریکا برای مشاهده تغییراتی در موضع هسته‌ای ایران، موضع واشنگتن در آن زمان سخت‌گیرانه‌تر خواهد شد.

هاآرتص به نقل از منبع خود می‌نویسد: «هنوز معلوم نیست که آیا مذاکره با ایران تا پاییز آغاز خواهد شد یا خیر اما اگر ایرانی‌ها از گفتگو طفره بروند، تغییر راهبرد در قبال این کشور ضروری خواهد بود».

دولت آمریکا، اسرائیل را از تصمیمات جدید خود در قبال ایران مطلع نشاخته و تل‌آویو از طریق منابع دست‌دوم اروپایی در جریان موضوع قرار گرفته است.

در عین حال، «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه اسرائیل در دیدار با همتای آلمانی خود تصریح کرد نباید به ایران فرصت وقت‌کشی در پرونده هسته‌ای داده شود.

قرار است ایتالیا در ژوئن (خرداد) میزبان اجلاسی در مورد افغانستان در سطح وزاری خارجه باشد و ایران نیز به این اجلاس دعوت شده است. در صورت حضور ایران ممکن است نخستین دیدار بین وزرای خارجه ایران و آمریکا در ایتالیا شکل بگیرد. [+]
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۲/۲۰
0
0
خیلی بهتر بود بجای کانال اسرائیلی اخبار که بدون غرض اظهار نطر نمی کنند از منابع موثق دست اول که کورشون کردیم اخبار را میشنیدیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین