کد خبر: ۸۸۴۵۳
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۲۱:۲۹

مرعشی: به ناطق‌نوری يک رياست جمهوری بدهکار هستيم

اگر ناطق نوری کانديدا شده بود مانند موسوی برايش تبليغ ميکردم
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سخنگو و عضو ارشد کارگزاران سازندگی گفت: «اصولگرايان از ما منتقدتر هستند، ما و آنان درد مشترکی داريم، اگر ناطق نوری کانديدا شده بود همانند موسوی برای او تبليغ می‌کردم، زيرا ما به وی يک رياست جمهوری بدهکار هستيم».

حسين مرعشی شامگاه شنبه در جمع کميته صنعتگران ستاد تبليغاتی مير حسين موسوی در اصفهان افزود: «در انتخابات گذشته هيچکس نه به خودش نه به کشور رحم نکرد، با توهين، تخريب و تعجيل می‌خواستند به اين جايگاه برسند».
 
سخنگوی کارگزاران بيان داشت:‌ «بخشی از مشکلات فعلی کشور متوجه سياسيون خودخواه اصولگرا و اصلاح‌طلب است».
 
سخنگو و عضو ارشد کارگزاران سازندگی در بخش ديگر سخنانش گفت: «‌اگر جنگی رخ نمی‌داد، ‌دوران سازندگی در کشور ما زودتر شروع شده بود و ما در زمينه سازندگی و پيشرفت کشور جلوتر بوديم».
 
وی افزود:‌ «امام سه چهار ماه قبل از شروع جنگ متذکر شدند که نگوييد شرايط انقلاب است، بايد سازندگی شود».
 
وی گفت:‌ «برنامه اقتصادی اول رشد اقتصادی 2/7 داشت که پس از سال اول به 11 درصد وسپس به 13 درصد رسيد».
 
مرعشی گفت: «اگر سياست‌های امام اجرا شده بود اتفاقاتی که در چين افتاد در ايران رخ می‌داد، چين يک سال قبل از انقلاب ايران تحولات را آغاز کرد ولی همان سياست‌ها تا امروز مستمر ادامه پيدا کرده و رشد اقتصادی آنان نيز مداوم بالای 8 درصد بوده است».
 
وی در ادامه گفت: «در ماه‌های اول استقرار دولت نهم زمانی که به ديدار آيت‌الله ناصری رفته بودم و همزمان استانداراصفهان نيز آمده بود آقای ناصری به وی گفت: "پيغام مرا به رئيس جمهور برسان به او بگو درهيچ يک از امور کشور بدون مشورت با مقام معظم رهبری و آقای هاشمی اقدام نکند و در عرصه سياست خارجی بدون مشورت مقام معظم رهبری، هاشمی و خاتمی کاری انجام ندهد"».
 
مرعشی گفت:‌ «چقدر زيبا بود رقيب ما به گونه‌ای عمل کرده بود که وقتی امروز دور هم جمع می‌شديم تا برای انتخابات تصميم بگيريم، بگوييم رقيب در اداره کشور قوی عمل کرده، ما در انتخابات شانس چندانی نداريم، ولی امروز هر فردی که کانديدا می‌شود کافی است تعدادی از عيوب دولت نهم را برشمارد و آنها را نفی کند، خودبه خود برنامه داده است».
 
اين عضو ارشد کارگزاران بيان داشت: «مطرح شده بود که مرحوم" لطيفی" رئيس هئيت امنای مسجد جمکران پيروزی احمدی‌نژاد و اتفاقات پس از آن را پيش‌بينی کرده بود، او را به خانه خويش دعوت کردم ، گفت: "اين پيش‌بينی و اطلاع آن به احمدی‌نژاد بر اساس حقايقی بوده که می‌ديد و جنبه ماورايی نداشت"».
 
وی افزود: «مرحوم لطيفی که چند ماهی پس از شروع به کار دولت نهم با من سخن می‌گفت، همچنين بيان داشت به احمدی‌نژاد نصيحت کردم هيچ مسوولی را در کشور عوض نکن مگر جانشين بهتری برای او پيدا کنی».
 
وی گفت: «در ايران برای تصويب برنامه دوم، مجلس چهارم شعارهايی مشابه آنچه امروز مطرح می‌شود، داشت، در نتيجه رشد اقتصادی 2/7 به 5/2 رسيد، مجلس لايحه دولت را زير و رو کرد، من که آن زمان مسوول دفتر رئيس جمهور بودم به هاشمی گفتم نامه‌ای بنويسد و از قبول مسئوليت اين لايحه شانه خالی کند، ولی او حاضر نشد عليه مجلس بيانيه صادر کند».
 
رئيس سازمان گردشگری دوران اصلاحات گفت:‌ «در تصدی خود بر اين سازمان يک روز 115 خبرنگار را دعوت کرده بودم، غذا معمولی بود ولی ميزبان کمی به آرايش سفره رسيده بود، مثلا دسرها به تعداد ولی از انواع گوناگون بود، صدا سيما روی اين سفره و کباب‌های آن زوم کرد و تصوير آن را پخش کرد که در اين ريخت و پاش صد ميليون تومان هزينه شده است».
 
مرعشی افزود: «بعد از سند بازسازی که در دوره امام تصويب شد، هيچ سند اقتصادی مهمتر از اصل 44 در کشور تصويب نشده است، اگر درست اجرا می‌شد در اقتصاد کشور انقلاب به پا می‌کرد».
 
اين عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی اعلام کرد: «در ابتدای دولت نهم همه چيز برای يک جهش اقتصادی آماده بود، نمی‌دانم چه شد آيا خودمان به خودمان چشم زخم زديم، کار انگليس بود، کار صهيونيست‌ها بود يا جهل اين بلا را بر سر ما آورد».
 
مرعشی گفت: «در دوران تصدی سازمان گردشگری طرح‌هايی به ارزش سی‌ميليارد تومان تصويب کرده بودم، روز معارفه مشايی به رئيس جمهور لزوم اجرای آنها را متذکر شدم».
 
پس از سخنرانی مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، «ابکا» از مسئولان ارشد کارگزاران در استان خطاب به حاضرين در سالن انتقاد کرد که اصفهانی ها اداره کننده جنگ بودند ولی امروز محتاط شده اند، از حدود 300 شرکت کننده در جلسه چرا فقط هفتاد نفر اسم‌نويسی کرده‌اند، تا کی می‌خواهيد احتياط کنيد. 

مستمعين بيان کردند کسی به ما چيزی نداده که بخواهيم پرکنيم، ابکا گفت: «پس احتمالا مجريان برنامه از ستاد رقيب بوده‌اند، سپس به افرادی که در درب سالن ايستاده بودند خطاب کرد سريع فرم‌های مشخصات را بين حاضرين پخش کنند و از مرعشی خواست دراين فرصت مجددا پشت تريبون برگردد تا به سوالی که در همان زمان به ذهنش رسيده بود پاسخ دهد». 

پس ازاتمام صحبت‌های مرعشی خبرنگاری با يادآوری صحبت‌های وی مبنی بر اينکه با اصولگرايان هيچ رقابتی ندارند و دچار درد مشترک هستند سوال کرد آيا اعلام حمايت 14 گروه اصولگرا از احمدی‌نژاد و بيانيه آنان در اين خصوص با صحبت‌های مرعشی تناقض ندارد؟
سخنگوی کارگزاران سازندگی در پاسخ به سوال وی پرسيد آن چهارده گروه به نفع چه کسی اعلام موضع کرده‌اند، روحانيت مبارز تهران و جامعه مدرسين هنوز اعلام موضع نکرده‌اند. 

وی در ادامه در پاسخ به سوال ديگر خبرنگاری مبنی بر اينکه آيا اعلام عدم رقابت با اصولگرايان اشاره به رقابت‌های درونی اصلاح‌طلبان بر سر دو کانديدای مطرح آنان دارد، گفت: «ما رقابت داخلی نداريم، رقابت ما با فريبکاری است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین